۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵
کد خبر: 83033967
T T
۰ نفر

مدرسه خبرساز «معین» پایتخت تغییر نام داد

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵
کد خبر: 83033967
مدرسه خبرساز «معین» پایتخت تغییر نام داد

تهران-ایرنا-رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تغییر نام مجتمع آموزشی «معین» در منطقه 2 در پی مشكلات ایجاد شده، گفت: این مجتمع آموزشی با مجوز شورای نظارت بر مدارس غیردولتی به نام «سرآمدان علم» فعالیت خواهد كرد.

به گزارش ایرنا، موضوع آزار جنسی تعدادی از دانش آموزان دوره اول متوسطه مجتمع آموزشی معین در منطقه 2 تهران خردادماه امسال خبرساز شد و احساسات مردم و مسئولان را سخت جریحه دار كرد به طوری كه رهبر معظم انقلاب نیز آن را جنایت خواندند و در دستوری به رئیس قوه قضاییه، محاكمه سریع محكومان را خواستار شدند.
در پی تشكیل جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراكز غیردولتی شهر تهران، مجوز فعالیت دوره اول متوسطه مجتمع آموزشی معین لغو و مقرر شد با اتخاذ تدابیری، دانش آموزان این دوره در سایر مدارس منطقه كه تمایل و شرایط ثبت نام دارند، ساماندهی شوند.
ناصر كوهستانی مدیر منطقه 2 آموزش و پرورش شهر تهران استعفا كرد و با حكم عباسعلی باقری مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران، هوشنگ میرشفیعی به عنوان سرپرست این مدیریت منصوب شد.
شهریورماه جاری نیز حكم 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق برای ناظم مدرسه معین صادر شد.
همچنین مجتمع آموزشی «معین» به «سرآمدان علم» تغییر نام داده كه تغییر نام و ادامه فعالیت این مجتمع آموزشی انتقادهایی را در پی داشته است.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مجتمع آموزشی «معین» شامل سه دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم بود و در پی اتفاق و تخلف رخ داده، شورای نظارت بر مدارس غیردولتی، مجوز فعالیت دوره اول متوسطه را لغو كرد كه پس از مدتی موافقت اصولی آن دچار مشكل و كادر مدرسه مجبور شد موافقت اصولی دیگری را برای ادامه فعالیت ارائه دهد كه نام مجتمع نیز تغییر پیدا كرد.
مسعود ثقفی گفت: شورای نظارت بر مدارس غیردولتی شهر تهران مجدد برای مجتمع آموزشی «سرآمدان علم» در محل ساختمان مدرسه قبلی (معین) مجوز صادر كرد.
وی با اشاره به اینكه از لحاظ حقوقی مجوز نماینده حقوقی مجتمع آموزشی معین حذف شده، افزود: با این وجود، سهامداران موسسه طبق قانون می توانند در ملك احداثی با كاربری آموزشی با معرفی نماینده حقوقی جدید و نام جدید در سایر دوره‌های تحصیلی به فعالیت ادامه دهند.
ثقفی با تاكید بر اینكه مجتمع آموزشی معین دیگر در منطقه 2 آموزش و پرورش تهران وجود ندارد، اظهارداشت: با توجه به مشكلات رخ داده در دوره اول متوسطه این مجتمع و ایجاد امنیت روانی، مجتمع آموزشی جدید(سرآمدان علم) فاقد دوره اول متوسطه است و تنها در دوره های ابتدایی و متوسطه دوم فعالیت خواهد كرد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: كمك های لازم را انجام دادیم تا دانش آموزان دوره اول متوسطه مجتمع معین برای سال تحصیلی جدید در سایر مدارس منطقه 2 ثبت نام و تحصیل كنند.
تهرام/7245/1539