۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 83033729
T T
۰ نفر

37 درصد خودكشی زنان جهان در هند اتفاق می افتد

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 83033729
37 درصد خودكشی زنان جهان در هند اتفاق می افتد

دهلی نو– ایرنا – یك روزنامه هندی نوشت: آخرین گزارش های مطالعاتی آشكار كرده است كه 37 درصد از مجموع موارد خودكشی زنان در جهان در كشور هند اتفاق می افتد.

به گزارش روزشنبه ایرنا به نقل از روزنامه 'ایندین اكسپرس'، محققان با بررسی وضعیت و شرایط خودكشی های انجام شده به دست زنان هندی، دریافتند كه ازدواج زودهنگام یكی از عوامل نرخ بالای خودكشی در میان زنان هند است.
روزنامه مذكور به نقل از یك پژوهش كه درمجله پزشكی معتبر 'لانست' چاپ شده است خاطر نشان كرد كه از مجموع تمام موارد خودكشی كه در سال گذشته در جهان اتفاق افتاده است 37 درصد از مرگ و میر ناشی از خودكشی در بین زنان و 24 درصد در میان مردان ، در هند رخ داده است.
'لانست' یك هفته نامه پزشكی است كه از سال 1823 در انگلستان چاپ می شود و حاوی پژوهش های میدانی در موضوعات مختلف روز پزشكی و سلامت از سرتاسر جهان می باشد. اطلاعات منتشر شده در این نشریه در بسیاری از برنامه ریزی ها توسط دولتها و سازمانی بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.
در گزارش این روزنامه هندی به نقل از مقاله 'لانست' ذكر شده است كه در سال 2016 حدود 230 هزار نفر خودكشی كرده اند كه 135 هزار نفر از این افراد را مردان و 95 هزار نفر را زنان تشكیل می دهند. این گزارش نشان می دهد كه زنان متاهل بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از خودكشی در هند، در میان افراد متعلق به همه مذاهب، مناطق جغرافیایی، طبقه اجتماعی و سن را تشكیل می دهند.
این روزنامه اظهار داشت: به خاطر ازدواج های از پیش تعیین شده و زودهنگام، مادر شدن در سنین بسیار جوان، وضعیت اجتماعی پایین، خشونت خانگی و وابستگی اقتصادی، ازدواج به معنای عدم دسترسی به رفتارهای حمایتی و دلیلی برای خودكشی در بین زنان است.
یك عضو كمیته اجرایی انجمن روانپزشكی هند كه نامش ذكر نشده است در این مورد به روزنامه مذكور گفت: روش مقابله زنان با استرس با چگونگی مقابله مردان با استرس متفاوت است. به همین دلیل است كه با وضعیتی عجیب رو به رو هستیم كه در آن زنان خودكشی می كنند ولی مردان با آن به مقابله برمی خیزند.
این گزارش هشدار داد كه سطح خطرناكی از جهل، برچسب زدن به افراد، فشارهای خانوادگی، نگرانی های حرفه ای و مالی و همچنین تاثیرات روزافزون رسانه های اجتماعی یك نسل از هندی ها را در معرض خطر قرار داده اند.
نزدیك به سه چهارم (71 درصد) از مرگهای خودخواسته در هند در خلال سالهای 1990 تا 2016 میلادی در میان زنان 15 تا 39 ساله اتفاق افتاده است.
این مطالعه می افزاید، شیوع این پدیده در بین بزرگسالانی كه در سالهای جوانی خود قرار دارند بسیار هشدار دهند بوده و در واقع بحران بهداشت عمومی به شمار می آید.
راخی دندانا از بنیاد بهداشت عمومی هند و یكی از نویسندگان این تحقیق گفت: فقدان دسترسی به امكانات بهداشت روان برای زنان می تواند عامل اصلی مرگ و میر ناشی از خودكشی باشد.
این گزارش خاطرنشان كرد كه در جهان مردان بیشتر از زنان با خودكشی رو به رو هستند و این روندی است كه در معیارهای جهانی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، در سال 2014، 76 درصد خودكشی ها در انگلیس توسط مردان انجام شده است. اما ، زنان هند بیش از سه برابر بیشتر از مردان به خودكشی اقدام می كنند.
محققان می گویند هرچند زنان در سراسر هند با انواع معضلات اجتماعی مواجه هستند، برای زنان جوان اغلب این مشكلات در خانه بوجود می اید و بسیاری از آنها ناامید به نظر می رسند'.
آساق**1424**1337