۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۱۲
کد خبر: 83033338
T T
۰ نفر

93 هيات برنامه هاي ماه محرم را در ايوان اجرا مي كنند

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۱۲
کد خبر: 83033338
93 هيات برنامه هاي ماه محرم را در ايوان اجرا مي كنند

ايلام - ايرنا - رئيس اداره تبليغات اسلامي ايوان گفت: 93 هيات مذهبي در اين شهرستان كار برگزاري برنامه هاي مذهبي ماه محرم را در اين شهرستان بر عهده دارند.

حجت الاسلام عبدالعلي چراغچي روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: گردهمايي ويژه اعضا هيات هاي مذهبي در اين زمينه با هدف ارائه آموزش به آنها از هفته گذشته در سطح شهرستان ايوان آغاز شده است.
وي افزود: به منظور كيفيت بخشي به محافل عزاداري اباعبدالله (ع) امسال هشت روحاني از حوزه هاي علميه قم به مناطق مختلف اين شهرستان اعزام شده اند.
رئيس اداره تبليغات اسلامي ايوان تاكيد كرد: اين شهرستان علاوه بر اعزام مبلغان روحاني داراي 32 مبلغ روحاني بومي است و فعاليت هاي خود را در اين ايام در مناطق اعزامي آغاز كرده اند.
چراغچي با بيان اينكه كاركرد و خروجي هيات‌هاي مذهبي بايد منجر به افزايش بصيرت و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه شود، گفت: آموزش اقشار تاثيرگذار در عرصه هاي مختلف تبليغي شامل گفتمان سازي قرآن و تربيت كادر متخصص و ساماندهي تشكل هاي مردمي و هيات هاي مذهبي از جمله وظايف اين سازمان است.
وي يادآور شد: هم اكنون يك موسسه قرآني و 10 خانه قرآن با هدف شناسايي، جذب و آموزش صحيح قرآن، برگزاري مسابقه هاي قرآني، آموزش احكام و مشاوره همچنين برنامه هاي فرهنگي در سطح شهرستان ايوان فعاليت دارند.
چراغچي همچنين از برنامه هاي برگزاري آيين هاي ويژه تاسوعا و عاشوراي حسيني و شام غريبان در اين شهرستان خبر داد و افزود: اين محافل عزاداري در همه مناطق روستايي و شهري همراه با مراسم روز تاسوعا و نماز ظهر عاشورا در سطح شهرستان ايوان برگزار مي شود.
ايوان با جمعيت 55 هزار نفر داراي 93 هيات مذهبي، يك موسسه قرآني و 10 خانه قرآن است.
7180/6034