۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۴۷
کد خبر: 83032996
T T
۰ نفر
قيام امام حسين (ع) و عاشورا تا قيامت ماندگار است

بندرعباس - ايرنا- نماينده ولي فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: فلسفه قيام امام حسين (ع) و عاشورا واقعه تمام شدني نيست و تا قيامت ماندگار است.

به گزارش ايرنا، آيت الله غلامعلي نعيم آبادي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته بندرعباس افزود: بيان فضيلت هاي عاشورا، جايگاه عزاداري و توسل درس هايي است كه بايد از زبان اصحاب و خود عاشوراييان در كتاب هاي موثق خواند و شنيد.
وي ادامه داد: رشوه عامل تمام بد بختي ها يك جامعه است و يكي از عواملي كه باعث وقوع عاشورا و شهادت امام حسين (ع) و اصحابش شد فساد و وجود رشوه گيرندگان و رشوه دهندگان در جامعه آن روز بود.
نماينده ولي فقيه در هرمزگان اظهار داشت: امروز رشوه به عنوان يك لكه ننگ و باعث فساد در جامعه شده و دستگاه قضا بايد با رشوه گيرندگان و رشوه دهندگان در همه بخش ها برخورد كند.
آيت الله نعيم آبادي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: بيشترين آمار مراجعه به عالمان دين براي امر استخاره است اين درحالي است كه علما حافظ دين و مسوول بيان احكام اسلامي در بين مردم هستند بنابراين بايد اين جايگاه به درستي در بين مردم تبيين شود.
وي غفلت از اين جايگاه و مسووليت علما و مردم نسبت به يكديگر را باعث به خطر افتادن جامعه دانست و در اين خصوص به جايگاه فقيه اشاره كرد و افزود: فقيه كسي است كه مردم از خير او بهره مند مي شوند و آن ها را از شر دشمنان شان نجات مي دهد.
امام جمعه بندرعباس ياد آور شد: عمده مشكلات جامعه ما از ندانستن و نپرسيدن است درحالي كه وظيفه عالم ديني سوق دادن مردم به سوي دين و آگاهي بخشيدن نسبت به وظايف ديني است.
آيت الله نعيم آبادي در اين رابطه از وضعيت اجتماعي و وجود شبهات ديني در فضاي دانشگاهها انتقاد كرد و اظهار داشت: متاسفانه اين فضا به سمتي رفته كه برخي از دختران چادري وقتي وارد اين فضا مي شوند به دليل وجود برخي شبهات چادر را كنار مي گذارند تا خود را با ديگران همرنگ كنند.
9887 /6048

سرخط اخبار استان‌ها