۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۲۰
کد خبر: 83032425
T T
۰ نفر

دشمن در پي كمرنگ جلوه دادن آئين عزاداري محرم است

۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۲۰
کد خبر: 83032425
دشمن در پي كمرنگ جلوه دادن آئين عزاداري محرم است

سبزوار- ايرنا- مدير مركز رسيدگي به امور مساجد استانهاي خراسان گفت: استكبار از محرم هراس دارد و به همين سبب در پي كمرنگ جلوه دادن آئين عزاداري اين ماه است.

حجت الاسلام محمد وفايي روز پنجشنبه در ديدار با هيات امناي مساجد شهرستان خوشاب افزود: عزاداري محرم اهداف استكباري دشمنان را نشانه گرفته است لذا قدرت هاي غربي در پي تحريف عزاداري هاي محرم هستند.
وي اظهار داشت: محرم سند عزت انقلاب در مقابل دشمن است و انقلاب اسلامي به پيروي از مكتب و قيام حضرت امام حسين (ع) به پيروزي رسيد.
وي با اشاره به عمليات رواني و اقتصادي دشمن گفت: ماه محرم و صفر از بهترين فرصت ‌ها براي بيان دستاوردها و خدمات مختلف انقلاب اسلامي است.
حجت الاسلام وفايي با بيان اينكه مبارزه با نظام قدرت و استكبار، مشكلات و هزينه هايي براي كشور دارد، افزود: امروز كشور در يك پيچ تاريخي سرنوشت ساز قرار گرفته و دشمن جنگ تمام عيار اقتصادي عليه ملت ايران راه انداخته است.
وي اظهار داشت: عاشورا الگوي مقابله با جنگ اقتصادي دشمن است كه با افزايش بصيرت و بينش جوانان، توطئه هاي دشمن را نقش بر آب مي كند.
وي گفت: تنها راه مقابله با جنگ اقتصادي دشمن خدمت صادقانه مديران و مسئولان به مردم، پياده سازي شعار سال و اقتصاد مقاومتي و پيروي از منويات رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام وفايي با اشاره به هفته امر به معروف و نهي از منكر افزود: اين فريضه الهي بايد فراگير شود و همانطور كه موظف به انجام واجبات هستيم بايد امر به معروف و نهي از منكر را نيز انجام دهيم.
وي با بيان اينكه بايد از ظرفيت محرم براي احياي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه استفاده شود اظهار داشت: مساجد، محافل ديني و هيات هاي عزاداري مراكز و كانونهاي توجه به امر به معروف و نهي از منكر هستند.
9 هزار و 844 مسجد در استان هاي خراسان رضوي، خراسان شمالي و خراسان جنوبي فعاليت دارند كه 6 هزار و 144 مسجد از اين تعداد در استان خراسان رضوي است.
خوشاب در 175 كيلومتري غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7495 / 6053