۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۱۸
کد خبر: 83032424
T T
۰ نفر
يكصد هزار نفر در مراكز اقامتي فرهنگيان تهران اسكان يافتند

تهران-ايرنا- معاون توسعه مديريت و پشتيباني آموزش و پرورش شهر تهران گفت: يكصد و 12 هزار و 500 نفر فصل تابستان در مراكز اقامتي فرهنگيان اسكان يافتند.

محسن بهارلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين افراد از بعد از امتحانات خردادماه تا 15 شهريورماه در مراكز اسكان موقت و دائم آموزش و پرورش شهر تهران پذيرش شدند.
وي گفت: تابستان امسال علاوه بر 16 مركز اسكان دائم، 26 مدرسه با 244 كلاس درس با حداقل امكانات از جمله يخچال، تلويزيون، پتو و فرش براي استقرار مسافران تجهيز شدند.
بهارلو افزود: كلاس هاي درس براي اسكان مسافران براساس ويژگي ها و امكانات در سه سطح «ويژه»، «الف» و «ب» تقسيم بندي شده كه نرخ آنها براي فرهنگيان به ترتيب 280 هزار ريال، 245هزار ريال و 180 هزار ريال با ظرفيت پنج نفر تعيين شده است.
معاون توسعه مديريت و پشتيباني آموزش و پرورش شهر تهران با بيان اينكه فرهنگيان براي اسكان در مراكز اين نهاد اولويت هستند، افزود: در صورت وجود ظرفيت كافي، غيرفرهنگيان نيز در مراكز اسكان آموزش و پرورش پذيرش مي شوند كه تابستان امسال از يكصد و 12هزار و 500 ميهمان، 30 درصد غيرفرهنگي بودند.
وي،نرخ اسكان در كلاس هاي درس «ويژه»، «الف» و «ب» براي مسافران غيرفرهنگي، كاركنان لشكري و كشوري را به ترتيب 605هزار ريال، 460هزار ريال و 390هزار ريال عنوان كرد.
بهارلو درباره نرخ مراكز اسكان دائم گفت: نرخ اين مراكز بستگي به منطقه دارد كه به صورت ميانگين تختي 25هزار تومان است.
معاون توسعه مديريت و پشتيباني آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: اسكان مسافران جز ماموريت هاي اصلي اين نهاد نيست اما به دليل وجود امكانات، در تلاش است مسافرت ارزان قيمتي را براي كاركنان فراهم كند و مبالغ دريافتي از مسافران نيز صرف تامين هزينه آب، برق و نگهداري و تجهيز مراكز مي شود.
وي با اشاره به رويكرد آموزش و پرورش شهر تهران براي كاهش مراكز اسكان موقت(كلاس هاي درس) و افزايش مراكز اسكان دائم گفت: در بعضي از مناطق چنين روندي اجرا شده و مراكز اسكان دائم توسعه پيدا كردند كه تحقق بيشتر اين موضوع بستگي به اختصاص اعتبار قابل توجه از سوي دولت دارد.
بهارلو با بيان اينكه تابستان امسال مركز آموزشي رفاهي و باشگاه پيشكسوتان در منطقه 11 تهران افتتاح شد، افزود: سال تحصيلي جديد نيز در منطقه پنج علاوه بر يك مركز درماني، يك مركز اسكان با 42 سوئيت و امكانات مناسب به بهره برداري مي رسد.
تهرام/7245/ 1539
۰ نفر