۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83032342
T T
۰ نفر
دوره ابتدایی نباید جولانگاه سودجویی موسسه ها شود

كاشان- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره ابتدایی نباید جولانگاه سودجویی موسسه های آموزشی باشد و از دانش آموزان با عنوان های گوناگونی مانند تیزهوشان و مدارس خاص سوء استفاده شود.

به گزارش ایرنا، رضوان حكیم زاده روز پنجشنبه در گردهمایی مدیران مدرسه های ابتدایی كاشان افزود: وزارت آموزش و پرورش هیچ یك از این موسسه های آموزشی را تائید نمی كند به دلیل اینكه برنامه های درسی دوره ابتدایی كافی است و آموزگاران بهترین افراد برای تصمیم گیری فعالیت های مكمل دانش آموزان هستند.
وی تصریح كرد: همچنین حذف آزمون های چند گزینه ای در مدرسه های ابتدایی، كتاب های كمك های آموزشی و پیك نوروزی با هدف فرصت دادن به دانش آموزان برای انتخاب كردن در تداوم رویكرد پیشین این معاونت انجام شده است.
حكیم زاده اضافه كرد: اگر این دوره بنیادین را برای تربیت دانش آموزان از دست بدهیم، سرمایه گذاری در دوره های راهنمایی و دبیرستان نتیجه بخش نخواهد بود و در صورت جدی گرفته نشدن موضوع، كشور دچار زیان جبران ناپذیری خواهد شد.
وی بیان كرد : برآورد نادرست سازمان امور اداری و استخدامی از تعداد آموزگاران مورد نیاز بدون در نظر گرفتن پراكندگی باید اصلاح شود زیرا هم اكنون 185 هزار كلاس درس با تراكم 25 نفر در كشور وجود دارد و 212 كلاس درس نیز تنها دارای یك دانش آموز است.
حكیم زاده افزود: بر اساس عدالت آموزشی نمی توان این كلاس ها را حذف كرد زیرا افزون بر افزایش محرومیت، با سیر صعودی مهاجرت روستائیان به شهرها نیز رو به رو خواهیم شد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش همچنین عجله والدین در بزرگسال كردن كودكان را بی انصافی دانست و گفت: رسمیت شناختن كودكان و توجه به اقتضائات سنی آنها در امر تربیت باید توجه باشد تا نسلی شاد، نوآور و با انگیزه برای آینده كشور تربیت شود.
به گزارش ایرنا، حكیم زاده برای شركت در گردهمایی مدیران مدرسه های ابتدایی این شهرستان به كاشان سفر كرد.
كاشان 58 هزار دانش آموز ، یك هزار و 400 معلم و 200 واحد آموزشی دارد.
6136/8123
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ