۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۲۸
کد خبر: 83031837
T T
۰ نفر
پرسپوليس با برد به استقبال الدحيل رفت

تهران - ايرنا - تيم فوتبال پرسپوليس برابر نساجي مازندران به برتري 2 بر يك رسيد تا با روحيه اي بالا به استقبال ديدار برابر الدحيل قطر در ليگ قهرمانان آسيا برود.

به گزارش ايرنا؛ چهارشنبه شب در ديداري از هفته ششم ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي ايران، پرسپوليس مدافع عنوان قهرماني در ورزشگاه آزادي از نساجي مازندران پذيرايي كرد و در نهايت به پيروزي 2 بر يك دست يافت.
سرخپوشان پايتخت با برتري در ديدار امروز با 12 امتياز به رتبه دوم جدول رده بندي رسيدند و نساجي نيز با پنج امتياز در رتبه سيزدهم باقي ماند.
اكنون، پديده مشهد با 15 امتياز در صدر جدول رده بندي ليگ برتر باشگاه هاي ايران قرار دارد.
بيش از 20 هزار تماشاگر اين ديدار را از نزديك تماشا كردند كه در اين بين حضور حدود پنج هزار تماشاگر طرفدار نساجي، شور و حال خاصي به اين بازي داده بود. اين نخستين رويارويي پرسپوليس و نساجي در تاريخ ليگ برتر باشگاه هاي ايران تلقي مي شد.
پرسپوليس كه با سه تساوي متوالي در هفته هاي گذشته از صدر جدول رده بندي فاصله گرفته است براي پايان دادن به اين شرايط، با انگيزه زيادي كار را آغاز كرد.
در همان آغاز بازي ضربه «گادوين منشا» به دست مدافع ميهمان برخورد كرد كه عدم اعلام پنالتي از سوي داور با اعتراض پرسپوليسي ها و هواداران روبرو شد.
در حالي بازيكنان نساجي كار را با دفاع منطقي آغاز كردند در ضد حملات با استفاده از تجربه «محمد عباس زاده» خطرناك نشان مي دادند.
ارسال هاي بازيكنان پرسپوليس از جناحين نتوانست موقعيت چنداني براي ميزبان ايجاد كند.
در دقيقه 30 پاس تماشايي «احمد نورالهي» به «علي عليپور» رسيد كه ضربه اين مهاجم به ديرك دروازه نساجي برخورد كرد.
در نهايت نيمه نخست اين ديدار با تساوي صفر بر صفر به پايان رسيد.
در نيمه دوم بازيكنان پرسپوليس كه نياز مبرمي به پيروزي داشتد، كار را تهاجمي تر دنبال كردند و در دقيقه 50 ارسال «حسين ماهيني» را «علي عليپور» با ضربه سر به گل تبديل كرد.
عليپور پس از اين گل شادي نكرد كه اين حركت وي مورد استقبال هواداران نساجي قرار گرفت.
در دقيقه 62 «علي شجاعي» هافبك جوان نساجي مازندران با دريافت دومين كارت زرد از زمين اخراج شد و اعتراض شديد نيمكت نشينان ميهمان نيز نتوانست مانع از اخراج وي شود.
در دقيقه 70 «سيامك نعمتي» با حركتي انفرادي، توپ را به دهانه دروازه حريف فرستاد كه «حامد شيري» مدافع نساجي به اشتباه دروازه تيم خودي را گشود تا اختلاف دو برابر شود.
شاگردان برانكو در دقايق باقي مانده، روند بازي را كنترل كردند، اما در دقيقه 95 تكل و بي احتياطي «كمال كاميابي نيا» يك ضربه پنالتي را تقديم ميهمان كرد.
«جورجي گولسياني» هافبك گرجستاني اين ضربه پنالتي را تبديل به گل كرد، اما نتوانست مانع از شكست نساجي مازندران شود.
«بهداد سليمي» قهرمان وزنه برداري ايران و جهان كه به تازگي از دنياي قهرماني وداع كرده از تماشاگران ويژه اين ديدار بود.
پرسپوليس با كسب اين پيروزي ارزشمند با روحيه مضاعف به استقبال ديدار برابر الدحيل قطر در دور برگشت از مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا رفت.
پرسپوليس در بازي رفت با يك گل شكست خورد و حالا بايد روز دوشنبه 26 شهريورماه در ورزشگاه آزادي از نماينده قطر ميزباني كند.
*تركيب پرسپوليس:
بوژيدار رادوشوويچ، حسين ماهيني(شايان مصلح)، سيد جلال حسيني، شجاع خليل‌زاده، محمد انصاري، كمال كاميابي‌نيا، احمد نورالهي(حميدرضا طاهرخاني)، سيامك نعمتي، اميد عاليشاه، گادوين منشا و علي عليپور(آدام همتي)
*تركيب نساجي مازندران:
امين رضايي، حميدرضا ديوسالار، حامد شيري، گولسياني، فرشاد فرجي، محمد آبشك، احمد عبداله زاده، سجاد آشوري(اميد سينگ)، علي اصغر عاشوري(سيدمحمد ميري)، علي شجاعي و محمد عباس زاده(محمدامين نظري)
شبد**ورزشي**3783**1010