۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۱۰
کد خبر: 83031667
T T
۰ نفر

هیات های مذهبی اسباب زحمت مردم نشوند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۱۰
کد خبر: 83031667
هیات های مذهبی اسباب زحمت مردم نشوند

بوشهر- ایرنا- امام جمعه برازجان مركز شهرستان دشتستان گفت: باتوجه به آغاز آئین های عزاداری ایام محرم هیات های مذهبی نباید بخاطر انجام یك امر مستحب موجب گناه و اسباب زحمت مردم شوند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن مصلح روز چهارشنبه در این همایش اظهارداشت: دسته های سینه زنی و زنجیرزنی نباید با سد معبر كردن و صدای طبل و سنج و دمام بیش از حد و طولانی مدت بجای جاذبه عزاداری ایام محرم را به دافعه تبدیل كنند.
وی اظهارداشت:هیات های مذهبی باید در مراسم ها و عزاداریها نكاتی از جمله تكریم ذاكر، عالم و عزاداران، داشتن خلوص نیت و پرهیز از رقابت و چشم و هم چشمی،توجه به اهداف نهضت اباعبدالله(ع) و احیای آن، برگزاری مجالس مختصر و مفید، دوری از تجملات و هزینه های اضافی، تزئینات و ابزار و آلات اضافی را مدنظر داشته باشند.
مصلح یادآورشد: توجه به قرآن ، اقامه نماز و پیاده نمودن شعائر دینی، مسجد و روحانی محوری در برنامه های هیات ها قرار گیرد.
امام جمعه برازجان اضافه كرد: توجه به امر به معروف و نهی از منكر كه مهمترین عنصر قیام اباعبدالله بوده باید سرلوحه همه كارهای هیاتها باشد.
وی همچنین بر اطعام عزاداران، برگزاری مراسم ساده، سیاه پوشی و اهتمام به برگزاری باشكوه همایش های شیرخوارگان حسینی،پیرغلامان، همسالان رقیه و رهروان حضرت زینب(س) تاكید كرد.
فرماندار دشتستان نیز گفت: نهضت حسینی و قیام كربلا بواسطه انحرافی كه در اسلام اتفاق افتاده بود حركتی برای احیای ارزشهای دینی بود كه نه فقط برای آن زمان بلكه برای همه ادوار و قرون بعد از خود و سبب احیای ارزشهای اسلام ناب محمدی بود.
ارسلان زارع ادامه داد: اباعبدالله(ع) خود هدفش را اصلاح امت جدش بیان نمود كه بزرگترین آن احیای امر به معروف و نهی از منكر و ایشان بزرگترین آمر به معروف بوده است.
وی افزود: اسلام و ایران اسلامی امروز بیش از هر زمانی نیازمند اتحاد، همدلی و وفاق ملی است كه بیش از همه در این ایام كه بواسطه عشق به حضرت اباعبدالله دلها بهم نزدیك است می توان در جامعه افزایش داد.
دراین همایش آیین های چاووشی خوانی، شال اندازی و تجلیل از پیرغلامان نیز برگزار شد.
7213/6045