۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۲۸
کد خبر: 83030566
T T
۰ نفر

اولین پیروزی تیم ملی فوتبال پس از جام جهانی

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۲۸
کد خبر: 83030566
اولین پیروزی تیم ملی فوتبال پس از جام جهانی

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود پس از جام جهانی 2018 روسیه، ازبكستان را در دیداری تداركاتی شكست داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران برای حضوری موفق در جام ملت های آسیا 2019 اردوی آمادگی خود را از 12 شهریورماه آغاز كرد و امروز (سه شنبه) در نخستین دیدار تداركاتی مقابل ازبكستان با تك گل «مهدی ترابی» كه در دقیقه 67 به ثمر رسید، پیروز شد.
ملی پوشان ایران در حالی مقابل ازبك ها صف آرایی كردند كه هنوز قرارداد كی روش رسما امضا نشده و بازیكنان از امكاناتی كه برای آنها و دیدارهایی كه برای حضوری موفق در جام ملت های آسیا تدارك دیده شده است، راضی نیستند.
دقایق ابتدایی این دیدار با چرخش توپ در میانه های زمین سپری شد تا اینكه در دقیقه 5 «علیرضا جهانبخش» مهاجم تیم ملی نخستین شوت در چارچوب به دروازه را راهی دروازه ازبكستان كرد و گلر تیم حریف نیز به راحتی توپ را در آغوش گرفت.
در دقیقه 14 تیم میزبان با ارسالی كه از جناح راست دروازه ایران بر روی دروازه «امیر عابدزاده» گلر تیم ملی داشت، می توانست صاحب گل شود كه مدافعان ایران با ضربه سر به سختی توپ را دفع كردند.
ازبك ها كه از 9 تقابل با تیم ملی فوتبال ایران صاحب 7 شكست، یك پیروزی و یك تساوی شده اند، در ورزشگاه ملی شهر تاشكند و حضور پرشور هواداران خود نمی خواستند به مانند آخرین دیدار برابر ایران شكست بخورند و به همین دلیل بر شدت حملات خود افزودند. بر همین اساس مهاجمان تیم میزبان در دقیقه 25 با عابدزاده در موقعیت تك به تك قرار گرفتند كه خروج به موقع گلر ایران مانع از فروپاشی دروازه ایران شد.
شاگردان كی روش بر خلاف بازی های جام جهانی كه در بیشتر در لاك دفاعی بودند، حملاتی را بر روی دروازه حریف تدارك می دیدند كه در جدی ترین آن، ارسال جهانبخش به محوطه 18 قدم تیم ازبكستان را «علی قلی زاده» با ضربه ای آرام در دستان گلر حریف قرار داد.
یوزهای ایرانی در جریان نیمه نخست این دیدار و اواخر دقایق 45 هر چند صاحب فرصت های نصف و نیمه ای می شدند، ولی دفاع متراكم حریف، بازیكنان تیم ایران را وادار به شوت از راه دور می كرد كه ثمری نداشت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.
ملی پوشان ایران كه هنوز شكل یك تیم مهاجم و گلزن را در نیمه نخست به خود نگرفته بودند، در نیمه دوم عملكرد بهتری در حمله داشتند تا آنجا كه در دقیقه 52 «مهدی طارمی» در محوطه 18 قدم حریف تا آستانه گلزنی پیش رفت ولی مدافع ازبك توپ را از جلوی پای او دفع كرد.
«سردار رشیدوف» مهاجم تیم ازبكستان در دقیقه 55 از پاس شوكوروف هم تیمی خود صاحب موقعیت گلزنی در محوطه 18 قدم ایران شد كه پس از جا گذاشتن 2 بازیكن، شوت محكم پای راست او را عابدزاده با واكنش خوبی به بیرون فرستاد.
سرانجام قفل دروازه تیم ازبكستان در دقیقه 67 باز شد. در این موقعت قلی زاده با بهره بردن از تكنیك خود و پس از جا گذاشتن 2 بازیكن حریف، توپ را به «سعیدعزت اللهی» رساند و او نیز توپ را به «مهدی ترابی» كه در نیمه دوم به بازی آمده بود، پاس داد تا هافبك ملی پوش تیم سایپا با بغل پای ساده گل برتری ایران را به ثمر برساند.
در اواخر این دیدار تیم میزبان فرصت باز كردن دروازه ایران را داشت كه باری دیگر خروج موفق عابدزاده مانع از باز شدن دروازه شد و در نهایت این دیدار با برتری یك بر صفر ملی پوشان ایران پایان یافت.
كی روش در این دیدار از تركیب امیر عابدزاده، مرتضی پور علی گنجی، مجید حسینی(دقیقه 62 پژمان منتظری) ، وریا غفوری(دقیقه 46 صادق محرمی)، سعید عزت اللهی(مسعود شجاعی 70)، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، اشكان دژاگه(دقیقه 46 سامان قدوس)، علی قلی زاده، علیرضا جهانبخش(دقیقه 46 مهدی طارمی) و كریم انصاری‌ فرد(دقیقه 64 مهدی ترابی) استفاده كرد.
همچنین «هكتور كوپر» سرمربی آرژانتینی تیم ملی ازبكستان برای این دیدار الدوربك سویونوف، ویتالی دنیسوف، آنزور اسماییلوف، اسلام توختاخوجائف، فرخ سایفی‌ئف، عادل احمدوف، اوتابك شوكوروف، الدور شومورودوف، مراد بیكمائف، سردار رشیدوف و تیمورخوجا عبدوخالیكوف را به میدان فرستاد.
ورزشی**9029**9129
۰ نفر