۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۴۹
کد خبر: 83030545
T T
۰ نفر
رهايي از بحران اقتصادي با تقويت روحيه ملي - آمنه صارمي*

بروجرد - ايرنا - اين روزها اخبار اقتصادي در صدر اخبار رسانه ها است و اخبار منفي اين حوزه كه معيشت مردم را هدف قرار داده بيشترين مخاطبان را به خود اختصاص مي دهد.

جنگ رواني ايجاد شده در حوزه اقتصاد در سطح جامعه موجب شده تا نگراني از آينده در بين گروهي از مردم تقويت و قيمت انواع كالا خودسرانه افزايش يابد.
دشمنان نظام و انقلاب در طول 40 سال گذشته از همه ترفندها براي ضربه زدن به ايران اسلامي در حوزه هاي مختلف اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي استفاده كردند، اما هرگز به اهداف خود نرسيده اند.
ايران، كشوري چهار فصل با منابع نفت و معادن، فراواني منابع طبيعي و موقعيت جغرافيايي نيازي به نگراني براي آينده در حوزه معيشت وجود ندارد و اينكه برخي افراد عمدي براي اقتصاد مشكل به وجود مي آورند نيز ناشي از آن است كه مي خواهند ضمن دست يافتن به سرمايه بيشتر مردم را نسبت به نظام بدبين كنند.
با افزايش قيمت سكه و ارز در بازار، اقتصاد ايران وارد مرحله اي شد كه حضور دلالان اقتصادي و نفوذي هاي دشمن بر بي ثباتي اين بازار افزود و جنگ رواني در سطح جامعه ايجاد شد به طوري كه امروز گروهي از مردم نگران از آينده معيشت بوده و همواره به دنبال ذخيره سازي انواع اقلام خوراكي هستند.
اگرچه اين شرايط تا حدودي به سياست هاي آمريكا بر مي گردد كه از ابتدا چشم ديدن توسعه اقتصادي ايران را نداشته و با اعمال تحريم، تهديد و حتي فرستادن افراد نفوذي براي ايجاد جنگ رواني قصد از پا انداختن و بدبين كردن مردم نسبت به نظام را داشته است، اما از سوي ديگر نبايد نقش افراد سودجو و منفعت طلب را نيز فراموش كرد، سودجوياني كه با احتكار كالا تلاش دارند از آب گل آلود به اهداف شوم خود برسند.
در شرايطي كه دشمنان نظام از حربه هاي مختلف عليه اقتصاد كشور استفاده مي كنند و براي رسيدن به اهداف خود از فرصت طلب ها نيز بهره مي برد ، مي طلبد مسئولان براي خنثي كردن اين توطئه ها تدبيري بيانديشند و همه ظرفيت هاي علمي، صنعتي، سياسي و اقتصادي را به فرصت براي مردم و انقلاب تبديل كنند و از اين رهگذر از توان و تخصص جوانان كشور استفاده كنند تا در كنار رونق اقتصادي ، اعتماد دولت و ملت را بيش از پيش فراهم آورند.
بايد اذعان كرد كه رسيدن اقتصاد ايران به پيچ هاي تند و عبور از اين گردنه هاي سخت نيازمند عزم ملي و تقويت روحيه ملي است، همان روحيه جهادي دهه 60 كه برغم جنگ و نوپا بودن انقلاب مردم متحد و يك شكل در برابر دشمنان ايستادند و مشكلات اقتصادي نتوانست خللي در اراده ملت ايجاد كند.
بايد بپذيريم كه وجود پيچ هاي تند اقتصادي و گردنه هاي سخت مختص اقتصاد ايران نيست و تمام اقتصاد‌هاي جهان به ناچار به چنين گردنه‌هايي رسيده‌اند و امروز شرايط اقتصادي كشور براي رسيدن به پويايي و خودكفايي بيش از هر زماني نيازمند همراهي ملت با دولت است تا در پرتو اين همدلي بتوانيم جنگ اقتصادي را با تكيه بر توان داخلي برطرف و از شرايط پيش رو عبور كنيم.
*خبرنگار ايرنا
۰ نفر