۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۰۸
کد خبر: 83030445
T T
۰ نفر
توشه آخرتی كه برای سینماگر متعهد  رقم می‌خورد

تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در یادداشتی با اشاره به تلاقی 21 شهریور روز ملی سینما و ایام ماه محرم، این مهم را از معدود رویدادهایی دانست كه می‌توان با تمسك به ارواح قدسیِ دشتِ نینوا توشه آخرتی برای سینما و سینماگر متعهد ایرانی رقم زند.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در یادداشت علیرضا تابش آمده است: «بی‌‎شك، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، یكی از مظاهر ماندگار گفت‌وگوی عزتمندانه در طول تاریخ انسانیت است. ایشان و یارانِ ثابت قدمش، بر همگان و آیندگان، حجت را آن سان تمام كردند كه اگر تعامل و تَعاطی آزاد اندیشانه نباشد بن‌بستِ محتومی را نوید می‌دهد، كه یگانه راه برون رفت از آن، توسل به جنون، سَبُعیت و خشونت است.
تلاقی آغاز ایامِ یادگشتِ سلحشوران عاشورایی و روز ملی سینما، از معدود رویدادهایی است كه می‌توان با تمسك به ارواح قدسیِ دشتِ نینوا، توشه آخرتی، هر چند اندك، برای سینما و سینماگر متعهد ایرانی، رقم زند.
فیلمسازانِ دغدغه‌مندِ ایران اسلامی، بارها و بارها، در آثار خود، ارادت خویش را نسبت به یادگاران نبی اكرم (ص) كه همانا كتاب و عترتش باشند، در كسوت تصویر، ماندگار ساخته‌اند.
ارج می‌نهیم مساعی و تلاش‌هایشان را و قدر می‌شناسیم و محترم می‌شماریم همت والایشان در بیان اندیشه‌های ناب اهل بیت (ع)، چرا كه تنها سینماگران اندیشمند ما می‌توانند مظلومیت حضرت سیدالشهدا (ع) را كه روزگاری، یزیدیان، او را به جرم عدم بیعت، خارج از دین معرفی‌اش كردند، در قاب تصویر جاودانه سازند تا این چنین، در جست‌وجوی اَحرار و آزاده‌هایی باشند تا سعادت دنیا و اُخرا را در كارنامه اعمالشان ثبت كند.
... و علی الارواح التی حَلَّت بفنائك
سلام بر تو و ارواحی كه به آستانت فرود آمدند.»
فراهنگ**9246** 1418