۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۴۹
کد خبر: 83030120
T T
۰ نفر
پرونده  فرد خودسوزی كرده مربوط به دوره مدیریت شهری گذشته است

تهران- ایرنا- عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اعلام كرد كه پرونده شهرسازی فردی كه چندی پیش در مقابل شهرداری اقدام به خودسوزی كرد مربوط به دوره مدیریت شهری گذشته است.

به گزارش ایرنا، زهرا نژاد بهرام روز سه شنبه در نشست خبری گزارش عملكرد یك ساله كمیسیون معماری و شهرسازی شورای پنجم شهر تهران افزود: با توجه به تغییر كاربری كه توسط این فرد در ملك مذكور انجام شده بود، مدیریت گذشته شهری پیشنهاد می‌دهد كه وی رضایت ذینفعان را گرفته و با توافق با همسایه خود، مبلغی را برای تغییر كاربری ملكش واریز ‌كند.
وی تصریح كرد: فرد مذكور پس از ارائه توافق با ذینفعان و همچنین جلب موافقت شورای معماری منطقه برای دریافت سند اقدام می‌كند، اما صادر نمی‌شود و با توجه به فوت یكی از ذینفعان و عدم موافقت وراث، شهرداری در دوره جدید تمایلی به تغییر كاربری نشان نمی‌دهد.
به گفته نژادبهرام، شهرداری در حد ابلاغیه به این فرد موارد را اعلام می كند اما این فرد تاب نیاورده و اقدام به خودسوزی می‌كند.
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران سپس این سوال را مطرح كرد كه چرا پس از دریافت پول توسط مدیریت گذشته شهر و پذیرش شورای معماری، اقدامات این فرد برای دریافت سند بی نتیجه ‌ماند.
وی ادامه می دهد كه علت تاخیر چه بوده و چرا پایان كار در دوره قبل صادر نشده است.
به گزارش ایرنا، یكی از شهروندان 13 شهریور امسال با حضور مقابل ساختمان شهرداری تهران در خیابان بهشت اقدام به خودسوزی كرد.

* سرنوشت گود كناربرج میلاد
نژاد بهرام در خصوص سرانجام گود برج كنارمیلاد نیز گفت: نیروی انتظامی در این خصوص جوابیه‌ای را به شورای شهر ارسال كرده است.
وی ادامه داد: اعضای شورا شهر نیز از 2 معاونت مالی و شهرسازی خواسته اند كه با توجه به اتمام مهلت سازه نگهبان نسبت به تعیین تكلیف این گود اقدام كنند.
نژادبهرام همچنین در خصوص بافت فرسوده تهران بیان داشت: بافت فرسوده در شهر متعلق به امروز و دیروز نبوده و در سال‌های متمادی شكل گرفته است.
وی خاطرنشان كرد: در این راستا طرح بازآفرینی شهری در سال 94 در پنج كارگروه فعالیت خود را آغاز كرد اما مسئله چگونگی سندهای مالكیت و تجمیع قطعات كوچك و چگونگی تعیین مالكیت آن سرعت نوسازی را كاهش داده است.
تهرام/9343 /1539
۰ نفر