۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83029848
T T
۰ نفر
طلاب براي پياده كردن افكار آيت الله مدني پيش قدم باشند

همدان- ايرنا- نماينده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبري گفت: طلاب و روحانيان حوزه علميه براي پياده كردن افكار و انديشه هاي آيت الله مدني بايد پيش قدم باشند و ديگر اقشار مردم را با خود همراه كنند.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد مصطفي موسوي اصفهاني روز سه شنبه در آيين اداي احترام به مقام شهيد آيت الله مدني با بيان اينكه كشور در شرايط سخت اقتصادي به افكار و انديشه هاي شهدا نيازمند است اظهار داشت: تداوم انقلاب اسلامي منوط به حفظ خون شهدا، رهايي از دلبستگي هاي غيرخدايي و بازآموزي و پياده كردن افكار و فرهنگ علمايي همانند شهيد آيت الله مدني دارد.
وي از خودگذشتگي، صداقت، ايستادگي در برابر ظلم و پايداري را از ويژگي هاي شهيد آيت الله مدني دانست و گفت: اين شخصيت فرهيخته همواره رهبر و رهرو خوبي براي جامعه به ويژه مردم همدان بود.
مدير حوزه علميه همدان خاطرنشان كرد: آيت الله مدني همواره قافله سالار حركتهاي استبداد ستيزي بود و خاطرات مجاهدت هاي وي در ذهن و خاطره مردم همدان ثبت شده است.
آيت الله موسوي اصفهاني در ادامه با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: عزاداري هاي تاسوعا و عاشورا بايد از خود بيني هاي ما كم كرده و به خدابيني و خداشناسي مان بيفزايد زيرا در اين صورت مي توان حافظ خون شهداي كربلا باشيم.
مديرعامل موسسه محراب نيز در اين آيين به افزايش اعتماد اجتماعي تاكيد كرد و افزود: تنها راه ايستادگي در برابر مشكلات و چالش هاي كنوني كشور توجه به ريشه هاي انقلاب و جلب اعتماد عمومي مردم است.
سيد محمد كاظم حجازي، علما و روحانيان مبارز انقلاب را شخصيت هاي اثرگذار در جامعه دانست و خاطرنشان كرد: آيت الله مدني يكي از اين اشخاص بود كه بعد از چهار دهه از حضورش در همدان همچنان نامش در محافل مي درخشد.
وي كمك به اقشار محروم، مقابله با وام هاي ربوي، توجه به درمان نيازمندان را از نيات خيرخواهانه شهيد آيت الله مدني ذكر كرد و گفت: اين امور هيچكدام در تخصص وي نبود اما با سرسختي پيگير اجراي آنها بود.
حجازي يادآورشد: موسسه شهيد محراب آيت الله مدني با اجراي برنامه هاي فرهنگي و مذهبي در سطح كلان كشوري در ترويج و اشاعه فرهنگ مفاخر و علماي ديني برنامه هاي متنوعي برگزار مي كند كه مورد استقبال مردم نيز قرار مي گيرد.
آيين سي و هفتمين سالگرد شهادت شهيد محراب آيت الله مدني به مدت سه روز توسط موسسه محراب برگزار شد آيت الله علي خاتمي نماينده ولي فقيه و امام جمعه زنجان سخنراني ويژه اين آيين بود و با حضور مسئولان، طلاب حوزه هاي علميه و جمعي از مردم همدان در بيت شهيد آيت الله مدني آيين اداي احترام با اهداي تاج گل و نواختن مارش نظامي برگزار شد.
7527/2087