۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴
کد خبر: 83029696
T T
۰ نفر
لغو اعزام ها مشكلی برای تیم ملی ایجاد نمی كند

تهران - ایرنا - مدیر تیم های ملی كشتی فرنگی بزرگسالان و امید گفت: لغو اعزام ها مشكلی برایمان ایجاد نمی كند و چنانچه نقطه كوری در تیم ملی باشد؛ به طور حتم نفرات مورد نظر به تورنمنت های بین المللی اعزام خواهند شد.

به گزارش ایرنا، «احد پازاج» روز سه شنبه در حاشیه اردوی تیم ملی كشتی فرنگی در جمع خبرنگاران افزود: براساس نیاز خود تورنمنت های بین المللی را انتخاب و در آنها حضور پیدا می كنیم و مشكلی در خصوص لغو اعزام ها نداریم. در اعزام های بین المللی موضوعاتی همچون گرفتن ویزا (روادید) و مسائل مالی نیز مطرح است و از همه مهمتر نیاز تیم ملی به این تورنمنت ها است.
وی اظهار داشت: بیشتر ملی پوشان به تورنمنت های بین المللی اعزام شده اند و دیگر نیازی به اعزام آنها وجود ندارد. اما اگر نقطه كوری در تیم ملی برای انتخاب نفر مورد نظر در برخی اوزان وجود داشته باشد، حتما نفرات مذكور به رقابت های بین المللی اعزام می شوند.
پازاج تصریح كرد: اما جایی كه نیاز به اعزام بین المللی نداشته باشیم، این كار را انجام نمی دهیم، ضمن آنكه خطر آسیب دیدگی نیز وجود دارد.
وی در خصوص شرایط تیم ملی كشتی فرنگی بزرگسالان نیز گفت: شرایط این تیم بسیار خوب است و امیدوارم كه موفقیت های كشتی همچنان ادامه داشته باشد.
سرمربی اسبق تیم ملی كشتی فرنگی در خصوص علی اشكانی نیز گفت: او از دوستان خوب من و زمانی نیز شاگردم بود، قرارداد او بعد از بازی های آسیایی 2018 جاكارتا به اتمام رسید و نیاز بود كه قرارداد دیگری منعقد شود. موضوع به آن صورتی كه در رسانه ها انتشار یافت، نبود و رسانه ها خیلی آن را بزرگ كردند. اشكانی از مربیان جوانی است كه برای موفقیت باید از او حمایت كنیم.
وی در پاسخ به این سووال كه آیا بعد از پیكارهای جهانی سال 2018 مجارستان، شورای فنی در خصوص سرمربی تیم ملی تصمیم گیری می كند؟ گفت: شورای فنی بعد از هر تورنمنتی عملكرد ملی پوشان و كادر فنی را مورد بررسی قرار می دهد و به طور حتم عملكرد سرمربی نیز ارزیابی خواهد و البته شورای فنی در مورد اشكانی نظر مثبت دارد.
پازاج همچنین در خصوص حضور پژمان پشتام در وزن 77 كیلوگرم ایران در پیكارهای جهانی، اظهار داشت: براساس روند آمادگی، نتایج تورنمنت ها و مشورت هایی كه از اعضای شورا می گیریم، باید در این خصوص تصمیم بگیریم و به طور حتم از همه ظرفیت های كشتی فرنگی برای موفقیت در پیكارهای جهانی بهره خواهیم گرفت.
وی همچنین حضور پشتام و محمدعلی گرایی را در دو وزن متفاوت در پیكارهای قهرمانی جهان را رد نكرد و گفت: البته تصمیم گیری در این خصوص هنوز زود است.
مدیر تیم های ملی كشتی فرنگی همچنین از احتمال حضور مهدی علیاری در وزن 97 كیلوگرم ایران در رقابت های جهانی خبر داد و گفت: البته هنوز حضور هیچ كشتی گیری در پیكارهای جهانی قطعی نشده و تركیب تیم ملی 15 روز مانده به آغاز مسابقات اعلام می شود.
وی همچنین گفت: كشتی گیرانی همچون بهنام مهدیزاده از ظرفیت ها و داشته های كشتی كشور هستند. در حال حاضر حدود 30 تا 35 كشتی گیر در رده بزرگسالان حضور دارند، بنابراین آنها را باید حفظ و نگهداری كرد. اگر مهدیزاده بعد از بازی های آسیایی به اردوی تیم ملی دعوت نمی شد، از آمادگی دور می شد و با توجه به اینكه جام جهانی و جام باشگاههای آسیا در پیش است با دعوت به اردو، آمادگی خود را حفظ می كنند.
به دلیل تامین نشدن هزینه های ارزی، حضور تیم های ملی كشتی در تورنمنت هایی همچون «الكساندر مدوید» و «اولگ كارایف» در كشور بلاروس، سركسیسان ارمنستان و صربستان لغو شد.
رقابت های جهانی كشتی قهرمانی جهان روزهای 28 مهر تا 6 آبان در شهر بوداپست مجارستان برگزار می شود.
ورزشی**1067**1584