۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۲۵
کد خبر: 83029541
T T
۰ نفر
مشكل كمبود ظرفیت خوابگاه های دانشجویی حل شد

تهران - ایرنا - رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می گوید: با ساخت بیش از 200 سرای دانشجویی و تجهیز این خوابگاه ها بیشتر مشكلات دانشجویان غیربومی برای سكونت حل شده است.

ذوالفقار یزدان مهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا درباره كمبود ظرفیت خوابگاه های دانشجویی، اظهار كرد: در سال های اخیر برای بهبود وضعیت سراهای دانشجویی برنامه های بسیاری داشتیم یكی از این برنامه ها رفع مشكل كمبود ظرفیت مكان سكونت برای دانشجویان در صف انتظار بود.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این جمله را نیز گفت: سعی كردیم ظرفیت سراهای دانشجویی را به كمك رهن حل می كنیم.
وی با بیان اینكه 27 میلیارد تومان برای كمك رهن به دانشگاه اختصاص یافته است، افزود: در حال حاضر با كمك گرفتن از این مبلغ مشكل متقاضیان خوابگاه حل شده است.

**بهبود فضای خوابگاه های دانشجویی در سه سال اخیر
یزدان مهر در ادامه درباره تجهیز فضای خوابگاه های دانشجویی در سال های اخیر اظهاركرد: با توجه به ارزیابی های انجام شده از فضای سراهای دانشجویی مشخص شد كه خوابگاه ها در سال 94 وضعیت مناسبی نداشتند.
وی افزود: در سال 95 توانستیم حدود 59 سرای دانشجویی رتبه 5 كه در وضعیت بسیار نامناسبی قرار داشتند را تعمیر و بازیابی كنیم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به تعمیر 320 سرای دانشجویی رتبه 3 و4 در سال گذشته، یادآور شد: امسال هم 200 سرا از خوابگاه هایی كه رتبه 4 داشتند با كمك دانشگاه تعمیر و تجهیز شد و امیدواریم مهرماه شاهد رضایت دانشجویان از محیط سراهای دانشجویی باشیم.
یزدان مهر ادامه داد: از آنجایی كه در برنامه پنجم توسعه با ممنوعیت ساخت خوابگاه مواجه شدیم از این رو تلاش كردیم تا در برنامه ششم این مشكل حل و در نهایت توسط صندوق رفاه دانشجویان با كمك سازمان برنامه و بودجه 200 خوابگاه ساخته شود.
وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر برای ساخت و تجهیز سراهای دانشجویی به گونه ای تأمین اعتبار شده كه یارانه، سود و كارمزد بانكی را دولت پرداخت می كند تا بخش خصوصی و دانشگاه در فضای در اختیار دانشگاه نسبت به ساخت خوابگاه اقدام كنند و درنهایت بازپرداخت هم از طریق بازگشت اجاره بها پرداخت شود.

** ایجاد 150 جاده تندرستی در خوابگاه ها
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره ایجاد جاده های تندرستی برای دانشجویان، اظهار كرد: از آنجایی كه دانشجویان در این محل زندگی می كنند و تنها محل خواب نیست، تصمیم گرفتیم سایر امكانات رفاهی، ورزشی و سرگرمی را برای دانشجویان فراهم كنیم.
یزدان مهر ادامه داد: ایجاد حدود 200 جاده برای پیاده روی دانشجویان دختر مانند جاده مخصوص پیاده روی در باشگاه انقلاب در برنامه قرار گرفت كه از این تعداد 150 مورد ساخته شد.
وی به ایجاد زمین چمن مصنوعی در مجمتمع های خوابگاهی اشاره كرد و گفت: در حال حاضر 20 تا 25 زمین چمن مصنوعی در فضای سراهای دانشجویی با مشاركت صندوق رفاه دانشجویان در حال ساخت است.
**ن.م **1601**