۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰
کد خبر: 83023491
T T
۰ نفر

طرح شوق مادري در سه استان محروم كشور اجرا مي شود

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰
کد خبر: 83023491
طرح شوق مادري در سه استان محروم كشور اجرا مي شود

ايلام - ايرنا - مديركل دفتر توانمندسازي خانواده و زنان سازمان بهزيستي از اجراي طرح شوق مادري در سه استان محروم كشور توسط اين سازمان خبر داد.

فريبا درخشان نيا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در ايلام افزود: اين طرح با هدف بهينه سازي نسل و افزايش سطح سلامت نسل آينده ، حفظ سلامت مادران و تحكيم بنيان خانواده ها براي نخستين بار نيمه دوم امسال در سه استان محروم كشور از جمله ايلام اجرا مي شود.
وي با اشاره به رسالت اين سازمان به عنوان متولي سلامت اجتماعي در برنامه ششم توسعه ادامه داد: اين طرح نيز با هدف افزايش سطح سلامت اجتماعي خانوارهاي ايراني اجرا مي شود.
مديركل دفتر توانمندسازي خانواده و زنان سازمان بهزيستي اضافه كرد: در اجراي اين طرح مادران از نظر جسمي و رواني از قبل بارداري تا سن پنج سالگي كودك آموزش هاي لازم را كسب كرده و بسته هاي خدمتي متعددي در زمينه هاي مختلف از جمله روانشناختي، امنيت غذايي و غيره دريافت مي كنند.
درخشان نيا با بيان اينكه مخاطب اين طرح تمامي مادران اعم از مددجويان زير پوشش و غير پوشش هستند، افزود: كليه زنان جوان در سن باروري مي توانند بصورت داوطلبانه در اين طرح مشاركت داشته تا فرزنداني سالم وارد جامعه كنند.
وي ابراز اميدواري كرد در صورت موفقيت اين طرح در استان هاي بيشتري اجرا شود.

*** سرپرستي 500 هزار نفر در كشور توسط زنان سرپرست خانوار
درخشان نيا با اشاره به اينكه هم اينك 180 هزار زن سرپرست خانوار مددجوي اين سازمان هستند، گفت: اين افراد جمعيتي بين 450 تا 500 هزار نفر را سرپرستي مي كنند.
وي علت اصلي سرپرست خانوار شدن اين زنان را به ترتيب طلاق، فوت و از كارافتادي همسر عنوان كرد و گفت: اين نسبت در برخي استان ها متفاوت است.
وي با اشاره به روند صعودي آمار زنان سرپرست خانوار در كشور گفت: خروج سالانه 10 درصدي اين زنان در دستور كار بهزيستي قرار داشته و اين سازمان در قالب سه راهبرد حمايتي و مساعدت هاي اجتماعي با پرداخت مستمري و بيمه هاي اجتماعي، توانمندسازي با هدف خوداتكايي و استقلال مالي و اجتماعي و همچنين سلامت اجتماعي از اين افراد حمايت مي كند.
درخشان نيا همچنين از اجراي طرح غربالگري سلامت جسمي زنان در برخي استان هاي كشور خبر داد و گفت: در اين طرح زنان مددجوي زير پوشش با مراجعه به مراكز درماني از نظر جسمي غربالگري شده و در صورت نياز مالي از سوي بهزيستي حمايت مي شوند.

*** حمايت بهزيستي از 78 هزار دانش آموز فرزند زنان سرپرست خانوار
وي همچنين با اشاره به پوشش 78 هزار دانش آموز مددجوي زير پوشش به عنوان فرزندان زنان سرپرست خانوار گفت: در آستانه سال تحصيلي جديد حمايت مالي براي تامين هزينه تحصيلي اين دانش آموزان در دستور كار قرار دارد.
به گفته مديركل دفتر توانمندسازي خانواده و زنان سازمان بهزيستي، علاوه بر اينكه 20 ميليارد ريال اعتبار در اين زمينه اختصاص يافته از محل مشاركت هاي مردمي و بودجه هاي استاني و موسسه هاي خيريه نيز از اين دانش آموزان حمايت خواهد شد.
درخشان نيا همچنين از شناسايي و معرفي 60 دانش آموز و دانشجوي نخبه مددجوي زير پوشش به يكي از بنيادهاي نيكوكاري خبر داد تا از بورسيه تحصيلي و حمايت هاي اين موسسه در سال تحصيلي جديد برخوردار شوند.
درخشان نيا به منظور شركت در همايش روز خانواده و بازديد از طرح هاي اشتغالزايي زنان سرپرست خانوار بهزيستي امروز چهارشنبه به استان ايلام سفر كرده است.
7171/6119
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه