۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۳۵
کد خبر: 83021491
T T
۰ نفر

كي روش بعد از جام ملت ها تيم ملي را جوان مي كند

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۳۵
کد خبر: 83021491
كي روش بعد از جام ملت ها تيم ملي را جوان مي كند

تهران- ايرنا- «شاهين بياني» بازيكن اسبق تيم ملي فوتبال ايران گفت: فهرست اسامي دعوت شدگان به اردوي تيم ملي نشان مي دهد كه «كارلوس كي روش» سرمربي تيم ملي فقط مي خواهد قهرمان جام ملت هاي آسيا شود.

بياني روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ورزشي ايرنا درباره ليست 29 نفره بازيكناني كه كي روش به اردوي تيم ملي فوتبال ايران دعوت كرده است، گفت: اين درست كه انتقادات زيادي از ليست جديد كي روش مي شود، اما بايد يك نكته را در نظر داشت و آن اينكه او مي خواهد با استفاده از تمامي ابزارهايش قهرمان جام ملت هاي آسيا در قطر شود.
او ادامه داد: شايد بازيكنان شايسته ديگري مي توانستند در ليست تيم ملي باشند، اما بايد در نظر داشت انتخاب بازيكن حق سرمربي تيم ملي است و او با استفاده از تفكرات و انديشه هاي تاكتيكي كه دارد نفراتش را مي چيند، ضمن اين كه سرمربي پاسخگوي تمام اتفاقاتي است كه در هنگام پيروزي يا شكست رخ مي دهد.
بياني درخصوص اين كه «سردار آزمون» بعد از مسابقات جام جهاني از اردوي تيم ملي خداحافظي كرد، اما از سوي كي روش دعوت شده است خاطرنشان ساخت: خداحافظي آزمون يك تصميم احساسي بود كه به واسطه انتقادات صورت گرفته از عملكردش در جام جهاني روسيه بود و اين كاملا مشخص است كه بازيكني در سن آزمون نبايد از فوتبال ملي خداحافظي كند. كي روش بر همين اساس دوباره او را دعوت كرد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه در گذشته بازيكناني نظر «سيد مهدي رحمتي» و «هادي عقيلي» نيز از تيم ملي خداحافظي كردند، اما ديگر به اردوي تيم ملي دعوت نشدند تصريح كرد: كي روش با رحمتي اختلاف داشت و ديديد كه عليرغم عذرخواهي او هرگز به تيم ملي دعوت نشد، اما شرايط سني عقيلي با آزمون قابل قياس نيست چرا كه او در سال هاي پاياني فوتبالش قرار داشت اما سردار تازه در ابتداي جواني است و اگر بتواند درست تصميم گيري كند، مي تواند سال هاي سال براي فوتبال ايران بازيكن موثري باشد.
وي در خصوص دعوت بازيكنان پا به سن گذاشته اي همچون «مسعود شجاعي» و «اشكان دژاگه» از سوي كي روش به اردوي تيم ملي افزود: سرمربي تيم ملي مي خواهد از تمام پتانسيل موجود براي قهرماني جام ملت هاي آسيا استفاده كند و قطعا بعد از اين رقابت ها 60 درصد از بازيكنان فعلي حضور نخواهند داشت و به عبارت ساده تر تيم ملي پوست اندازي مي كند.
پيشكسوت استقلال درباره شكست آبي پوشان پايتخت مقابل السد در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا افزود: بازي رفت استقلال و السد غير منتظره بود. انتظار از تيمي كه با «وينفرد شفر» سرمربي استقلال در ليگ برتر، جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا در فصل گذشته بازي كرده بود بالاتر از آن چيزي بود كه روز ششم شهريورماه در ورزشگاه آزادي ديديم.
انتظار از استقلال اين بود بهتر؛ روان تر؛ زيبا تر و تماشاگر پسندتر و البته با اقتدارتر بازي كند، اما اين طور نشد و فقط جدال السد يك بازيگر خوب داشت و آن بازيگر خوب تماشاگراني بودند كه ورزشگاه را پر كردند.
بياني در خصوص عملكرد شفر در اين مسابقه تاكيد كرد: اشتباه بزرگ شفر در خصوص تغيير پست «روزبه چشمي» بود و نمي دانم چرا ايشان پس از اين كه ديد روند تيمي استقلال روند معكوسي پيدا كرده است، باز هم اصرار به اشتباهاتش داشت.
بياني با بيان اينكه استقلال شانس كمي براي صعود به مرحل بعدي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا دارد، گفت: من فقط به عنوان يك استقلالي اميدوارم نتيجه اي در ديدار برگشت رقم بخورد كه بزرگي استقلال حفظ شود و اين تيم اگر مي خواهد از اسيا حذف شود به شكلي آبرومندانه باشد.
بياني در پايان گفت: استقلال بايد تمركزش را براي ليگ برتر بگذارد و با درس گرفتن از اشتباهات گذشته بكوشد در اين جام موفق باشد چرا كه امسال فقط هواداران از اين تيم قهرماني مي خواهند.
ورزشي**م.ت**1368
۰ نفر