۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۴۸
کد خبر: 83020920
T T
۰ نفر

امسال چهار هزار میلیارد ریال زكات جمع آوری می شود

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۴۸
کد خبر: 83020920
امسال  چهار هزار میلیارد ریال زكات جمع آوری می شود

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی گفت: سال گذشته سه هزار و 700 میلیارد ریال زكات در كشور جمع آوری شد كه پیش بینی می شود امسال این میزان به چهار هزار میلیارد ریال برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید رضا تقوی شامگاه یكشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی كشور از نظر آب و هوایی و كشاورزی این ظرفیت وجود دارد كه یك هزار میلیارد ریال زكات در كشور جمع آوری شود لذا می طلبد در این زمنیه فرهنگ سازی های لازم انجام شود.
وی افزود: رونق بخشیدن به زكات در كشور در گرو رونق بخش كشاورزی است بنابراین باید در زمینه تقویت بخش های مختلف كشاورزی در سطح كشور برنامه ریزی های لازم انجام شود.
رئیس شورای عالی زكات كشور با بیان اینكه این شورا در زمینه توزیع زكات در تهران حدود را مشخص كرده است، گفت: بر این اساس 60 درصد زكات جمع آوری شده به فقرا و نیازمندان منطقه تعلق می گیرد كه در برخی موارد این میزان به 70 درصد هم می رسد.
وی اضافه كرد: یك ریال از پول زكات جمع آوری شده در سطح كشور صرف پرداخت حقوق كاركنان كمیته امداد امام خمینی(ره) و یا دستمزد عاملان و مبلغان این فریضه الهی نمی شود.
آیت الله تقوی اظهار داشت: هر چند یكی از رسالت های اصلی زكات محرومیت زدایی است اما در حال حاضر هیچ استانی در كشور بیش از نیاز خود زكات جمع آوری نمی كند تا بتوانیم آن را صرف رفع محرومیت استان دیگری بكنیم و زكات هر منطقه صرف مشكلات همان جا خواهد شد.
وی با بیان اینكه زكات برعكس صدقه باید آشكارا و علنی توسط مردم پرداخت شود، افزود: این اقدام موجب می شود فرهنگ ترویج پرداخت این فریضه الهی در میان آحاد جامعه نهادینه شود.
رئیس شورای عالی زكات كشور همچنین با تاكید بر اینكه مساله زكات حكم الهی است خواستار تلاش برای نهادینه كردن این مهم در درون جامعه از سوی رسانه ها بخصوص رسانه ملی شد.
به گزارش ایرنا، آیت الله تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی به منظور حضور در شورای زكات و جشنواره خرامان جشن شكستن ركورد تولید بیش از یك میلیون تنی گندم و كسب رتبه دوم كشوری در خرید تضمینی گندم به استان كردستان سفر كرده است.
7348/6108
۰ نفر