۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۱۴
کد خبر: 83020524
T T
۰ نفر
نهرین: تئاتر نباید متمركز در تبریز باشد

تبریز - ایرنا - دبیر سی امین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی با بیان اینكه بدنبال آن هستیم كه هر تئاتری كه در تبریز اجرا می شود در شهرستان ها هم اجرا شود، گفت: تئاتر نباید فقط در تبریز متمركز باشد.

بابك نهرین روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد این جشنواره اعلام كرد: 31متقاضی برای شركت در این دوره از جشنواره داشتیم كه از میان آنها 12 اثر به بخش مسابقه و اجرا راه یافتند.
وی با بیان اینكه این جشنواره از 11 تا 14 شهریور در سه مجتمع 29 بهمن، تئاتر شهر و دانشگاه نبی اكرم برگزار می شود، افزود: هر روز شاهد 4 اجرا در این سالن ها خواهیم بود.
نهرین توجه به تئاتر شهرستان ها را یكی از اهداف جشنواره برشمرد و گفت: همان طور كه در تركیب انجمن نمایش هم شاهد بودید كه تركیب كاملا استانی بود و فقط یك نفر از تبریز حضور داشت و بقیه اعضا از شهرستان ها بودند؛ در این جشنواره نیز آثاری از شهرستان های مرند، سردرود و بناب هر كدام با 2 اثر حضور دارند.
وی خاطرنشان كرد: هدف ما این است كه با برنامه ریزی و اجرای كارگاه های آموزشی به ارتقای تئاتر شهرستان و درخشش آنها در جشنواره های ملی و تئاتر فجر كمك كنیم كه رسیدن به چنین امری دور از ذهن نیست.
به گزارش ایرنا، سی امین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی امروز با اجرای نمایش «روز عزیز مرده» اثر محمد چرمشیر به كارگردانی محسن عبدلی در مجتمع فرهنگی 29 بهمن تبریز آغاز شد.
نمایش «آدم آدم است» نوشته مهرداد رایانی مخصوص، به كارگردانی بهنام ابوطالبی، نمایش «بازی» اثر نویسنده اصغر نوری به كارگردانی میرحسام كاظمی و نمایش «تمام من عدو» اثر مرتضی شاه كرم، به كارگردانی ابوالفضل اجاقپور هم در روز اول جشنواره اجرا می شود.
نمایش «شب هزار و یكم» اثر استاد بزرگ تئاتر كشور بهرام بیضایی به كارگردانی جواد قامتی، نمایش «آسمان روزهای برفی» اثر محمد چرمشیر به كارگردانی سیامك افسایی، نمایش «پلی از جنس شیشه» نوشته نگار نادری توسط الیاس ضرابی و نمایش «نترس آب ها مهربانند» نوشته پژمان شاهرودی به كارگردانی غفار انوشا در روز دوم جشنواره اجرا می شود.
در روز سوم و پایانی سی‌امین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی نمایش های «پرسه‌های موازی» اثر پیام لاریان به كارگردانی علی كاظمی‌وند و نمایش «خ.م خیلی محرمانه» به نویسندگی و كارگردانی میر میلاد مهدیزاده، نمایش «ناگهان زود» به نویسندگی و كارگردانی مهدی صالحیار و نمایش «آخرین بازی» اثر امیر مهروند توسط همین هنرمند به روی صحنه می رود.
جلسات نقد و بررسی آثار اجرا شده در جشنواره ساعت ١٠ صبح روز بعد توسط استاد 'منوچهر اكبرلو' در دانشگاه نبی اكرم (ص) برگزار می شود.
همچنین نمایش «تیغ كهنه» نوشته محمد امیر یار‌احمدی و كارگردانی یعقوب صدیق جمالی به علت اعتراض نویسنده جهت عدم وجود مجوز حضور در جشنواره استانی و نمایش «درخت بی نشان» به كارگردانی زهرا خدابنده به علت عدم اجرای عمومی از سی‌امین جشنواره استانی حذف و با توجه به انصراف پنج گروه، گروه هایی كه به ترتیب امتیاز شورای نظارت را دریافت كرده‌اند در جشنواره حضور خواهند داشت.
6132/3071