۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۲۴
کد خبر: 83020273
T T
۰ نفر
قرارگاه نظارت وبازرسي براي كنترل قيمت بازار خوزستان تشكيل شد

اهواز - ايرنا - مديركل هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان گفت: قرارگاه نظارت و بازرسي براي كنترل قيمت ها در بازار و برخورد با اصناف متخلف در خوزستان با مديريت رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تشكيل شده است.

اميد بن عباس روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: با تشكيل اين قرارگاه با واحدهاي صنفي متخلف كه گرانفروشي، كم فروشي و يا احتكار كنند برخورد مي شود و چندين مغازه نيز به دليل تخلف در اهواز تعطيل شدند.
وي گفت: در چند ماه اخير به دليل تغيير و تحولاتي كه در نرخ ارز ايجاد شد بازار دچار تلاطم شده كه ستاد تنظيم بازار خوزستان با برگزاري جلسات هفتگي و بررسي قيمت ها در بازار و برنامه ريزي براي تعديل قيمت در بازار و در كنار آن تشكيل قرارگاه نظارت و بازرسي تلاش كرده تا بازار را كنترل كند.
مديركل هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان بيان كرد:پيش از تشكيل اين قرارگاه،بازرسي بازار و رسيدگي به تخلفات واحدهاي صنفي توسط اتحاديه ها انجام مي شد و فشار بازدارنده اي در برابر اين تخلفات انجام نمي گرفت كه با تشكيل اين قرارگاه با تخلفات برخورد مي شود.
وي افزود: تعديل قيمت ميوه وتره بار از ديگر مواردي است كه مورد بررسي اين قرارگاه است و در ميدان ميوه و تره بار اهواز قيمت ها در حال بررسي و برخورد با متخلفان هستيم.
مديركل هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان اضافه كرد: ميدان دوم ميوه و تره بار در اهواز تا پايان امسال توسط يه سرمايه گذار احداث مي شود كه احداث اين ميدان مي تواند در تعديل قيمت ميوه و تره بار در اهواز تاثير گذار باشد.
بن عباس بيان كرد:60هزار واحد صنعتي در اهواز وجود دارد كه تنها با اطلاع رساني و پيگيري مردم مي توان همه آنها را مورد رصد و بررسي قرار داد.

** جذب گردشگر درشرايط افزايش قيمت ارز
مديركل هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان درادامه بيان كرد: يكي از فرصت هايي كه در افزايش نرخ ارز مي توان استفاده كرد جذب گردشگر است.
بن عباس گفت: در شرايط فعلي نرخ ارز، گردشگران تمايل بيشتري براي سفر به كشور را دارند و با توجه به اينكه خوزستان هم مرز با كشور عراق است مي توان از اين فرصت براي سفربيشتر عراقي ها به خوزستان استفاده كرد.
وي ادامه داد: هم اكنون روزانه بين 6 تا هفت هزار گردشگر عراقي با ورود به محدوده منطقه آزاد اروند ، ارز زيادي را وارد شهرستان هاي آبادان و خرمشهر مي كنند.
وي افزود: دلايل مختلفي در كاهش برخي كالاها و محصولات در آبادان و خرمشهر دخالت دارد؛ به عنوان مثال ماهيگيران به دليل افزايش قيمت ارز ترجيح مي دهند صيد خود را به عراق صادر كنند كه اين مساله باعث كمبود عرضه ماهي در آبادان و خرمشهر شده است.
بن عباس ادامه داد: اما كالاهايي مثل برنج و مرغ كه به آنها يارانه تعلق مي گيرد و مورد مصرف بالاي مردم است اجازه خروج از خوزستان را ندارند و بايد در بازار داخل عرضه شوند.
7158/ 6037