۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۵۲
کد خبر: 83020227
T T
۰ نفر
امنيت كسب و كار سرمايه گذاران فرهنگي را جدي بگيريم

رشت - ايرنا - دبيركل ستاد صيانت و مبارزه با تكثير و عرضه غيرمجاز آثار سينمايي و سمعي و بصري با اشاره به اهميت و در عين حال دشواري سرمايه گذاري در حوزه فرهنگ و هنر گفت: براي حفظ سرمايه بايد امنيت فضاي كسب و كار براي آنان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا مهدي يزداني روز يكشنبه در نشست برنامه ريزي بمنظور صيانت و مبارزه با تكثير و عرضه غير مجاز توليدات فرهنگي گيلان در رشت با بيان اين مطلب بيان كرد: با توجه به دشواري سرمايه گذاري در حوزه فرهنگ و هنر ، هر شخصي به راحتي سرمايه گذاري در اين زمينه را پذيرا نيست.
وي يادآور شد: سال گذشته 150 ميليارد تومان در حوزه نمايش خانگي از توليد تا توزيع، بدون حمايت دولت هزينه شده كه اين موضوع بسيار با ارزش است و مي بايست آن را قدر دانست.
يزداني تاكيد كرد: اقدام به خريد غيرمجاز توليدات فرهنگي، فرصت اشتغال پايدار را از فرزندان اين مرز و بوم سلب مي كند و احكام شرعي مراجع معظم تقليد، تكثير غيرمجاز را عين سرقت دانسته و اين موضوع مي بايست در خانواده ها نهادينه شود.
وي ادامه داد: خريد و فروش كالاي مسروقه، ايجاد شغل پايدار از فرزندان اين مرز و بوم را مي گيرد و نبايد با دامن زدن به اين موضوع موجب دلسردي سرمايه گذاران حوزه فرهنگ و هنر شد.
يزداني حفظ سرمايه گذاري انجام شده در حوزه فرهنگ و هنر را وظيفه حاكميت دانست و افزود: امنيت فضاي كسب و كار سرمايه گذاران نيازمند مراقبت است و در اين راستا مي بايست از ظرفيت استان ها نيز بهره گرفته شود.
وي اظهار داشت: وظيفه ستاد صيانت و مبارزه با تكثير غير مجاز، صرفا مبارزه با آثار مبتذل و مستهجن نيست چرا كه اين موضوع مصداق اشاعه جرم مشهود است بلكه آنچه اهميت دارد؛ مبارزه با تكثير غيرمجاز آثار مجاز است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان نيز در اين نشست ضمن تاكيد بر همكاري اين اداره كل در زمينه صيانت و مبارزه با تكثير و عرضه غيرمجاز آثار سينمايي، سمعي و بصري، بر لزوم فرهنگسازي با بهره گيري از ظرفيت آموزش و پرورش و بهزيستي تاكيد كرد.
فيروز فاضلي افزود: ستاد صيانت و مبارزه با تكثير و عرضه غير مجاز آثار سينمايي و سمعي و بصري در واقع ستاد صيانت از سرمايه گذاري در عرصه هنر است و حفظ اين نوع سرمايه گذاري، واجب است.
وي ادامه داد: قانون كپي رايت را جهان از ما دارد؛ مادامي كه پاي يك اثر نام حافظ ، سنايي ، مولوي و ... حك مي شد؛ بدين معنا بود كه اين اثر هويت است و مي بايست در حفظ آن كوشا بود لذا ستاد صيانت كه از امروز در استان ها فعال مي شود، بايد فرهنگسازي شده و القاء قانون به فعالان غيرمجاز را مورد اهتمام قرار دهد.
در پايان نشست برنامه ريزي بمنظور صيانت و مبارزه با تكثير عرضه غير مجاز توليدات فرهنگي گيلان، سيد امير مصباح بعنوان دبير ستاد صيانت و مبارزه با تكثير و عرضه غير مجاز آثار سينمايي و سمعي و بصري استان معرفي شد.
1881 / 2007