۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸
کد خبر: 83019923
T T
۰ نفر
دشمن می خواهد بر موج نارضایتی ها سوار شود

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی وزیر كشور گفت: دشمن و جبهه استكبار در تلاش است از ظرفیت های اجتماعی نارضایتی ها استفاده كند و بر موج نارضایتی ها سوار شود تا اهداف خود برسد.

«تقی رستم وندی» روز یكشنبه در حاشیه یكصد و پنجمین جلسه شورای اجتماعی كشور در جمع خبرنگاران گفت: باید با شناسائی و رصد به موقع تحولات اجتماعی به ویژه در حوزه نارضایتی‌های اجتماعی بكوشیم و اجازه ندهیم هسته‌های خاموش و نهفته به تدریج به نارضایتی سیاسی و امنیتی در كشور تبدیل شود و نظم، امنیت و ثبات كشور به خطر بیفتد.
وی خاطر نشان كرد: در دی ماه سال 96 ناآرامی‌ها و اعتراضاتی در كشور شكل گرفت كه البته با یك فاصله زمانی كوتاهی هم آرام شد و در بستر قانونی خود قرار گرفت.
رییس سازمان امور اجتماعی كشور افزود: دستگاه‌های امنیتی و عمدتاً سیاسی در خصوص رسیدگی به ناآرامی های سال گذشته فعال بودند و البته رسانه‌ها، پژوهشگران، صاحب نظران و عمدتاً جامعه شناسان نیز درباره شناخت ماهیت این ناآرامی‌ها در مطبوعات، رسانه ها و رسانه های دیداری صحبت كردند.
معاون وزیر كشور اظهار داشت: در جلسه امروز یك مجموعه منسجم و خلاصه كه از دیدگاه صاحبنظران استخراج و دسته بندی شده بود مطرح و مقرر شد یك اطلس از مسائل اجتماعی تهیه كنیم تا بر مبنای این اطلس بتوانیم نارضایتی‌های اجتماعی را بررسی كنیم.
رستم وندی با بیان این كه جامعه ایرانی یك جامعه متكثر به جهت دینی، قومی، مذهبی و نژادی است، گفت: نیاز جامعه امروز و مدیریت اجتماعی كشور این است كه ما شناخت دقیقی از دیدگاه ها نظریات و افكار متنوع مردم در كشور داشته باشیم.
معاون اجتماعی وزیر كشور تاكید كرد: به رغم تنوع و تكثر اجتماعی و فرهنگی، كشور از انسجام، وحدت و همبستگی بالایی برخوردار است.
رستم وندی اظهار داشت: ما شواهد و مستندات بسیاری داریم كه دشمن و جبهه استكبار در تلاش است از ظرفیت های اجتماعی نارضایتی ها استفاده كرده و بر موج نارضایتی ها سوار شود تا اهداف خود را دنبال كند.
وی یادآور شد: مسئولان آمریكایی و برخی از كشورها در منطقه و حتی معاندین قبل از ناآرامی های دی ماه به صراحت اعلام كردند كه به سمت ایجاد تغییرات از درون و یا فروپاشی از درون می‌خواهند حركت كنند.
رییس سازمان امور اجتماعی كشور خاطر نشان كرد: تحولات ماه‌های اخیر نشان داد كه به رغم نارضایتی‌های كه به گوش مسئولان كشور رسید، مردم ما یكپارچگی و انسجام خود را در قبال تحریكات بیرونی حفظ كرده و مطمئنا همین مسیر ادامه پیدا خواهد كرد.
رستم وندی گفت: باید یك نقشه راه در كشور وجود داشته باشد تا هر دستگاهی بر اساس آن تلاش كند عملكردها، رویكردها و رفتارهای سازمانی خود را به گونه ای اصلاح كنند تا حداكثر رضایتمندی اجتماعی برای مردم حاصل شود.
** نقش شورای اجتماعی كشور در برنامه های چهلمین سال انقلاب
معاون اجتماعی وزیر كشور با اشاره به برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در جلسه امروز با ارائه یك چارچوب مفهومی مقرر شد یك مجموعه مشتمل بر اهداف، كارنامه و دستاوردها و همچنین افق آینده پیش روی انقلاب اسلامی تهیه شود تا بتوانیم سوالات و شبهاتی كه در حوزه اجتماعی وجود دارد پاسخ بدهیم.
رستم وندی خاطر نشان كرد: این مجموعه محتوایی در اختیار رسانه‌ها، سخنرانان، خطیبان و مبلغان قرار می گیرد تا در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی كارگروه اجتماعی نیز بتواند در این حوزه نقش خود را ایفا كند.
وی همچنین توضیح داد: وزارت كشور در شورای هماهنگی تبلیغات مسئولیت دو كارگروه اقتصادی و هم كارگروه اجتماعی را برعهده دارد.

** آبان ماه؛ جلسه آسیب های اجتماعی در حضور رهبری
معاون اجتماعی وزیر كشور همچنین در خصوص جلسه بررسی آسیب های اجتماعی در حضور رهبر معظم انقلاب نیز اظهار داشت: جلسات مرتبط با آسیب های اجتماعی طبق روال سال گذشته هر 6 ماه یكبار تشكیل می‌شود و احتمالا جلسه آینده در آبان ماه برگزار شود.
رستم وندی افزود: طبق روال در این جلسات گزارشی از پیشرفت كار در حوزه آسیب‌های اجتماعی را ارایه می‌شود و در بخشی از وقت این جلسه یكی از آسیب ها به طور خاص مد نظر قرار قرار گرفته شده و اعضای جلسه عملكرد و اقدامات و اقدامات فوق العاده خود را مطرح كرده و نهایتاً از بیانات مقام معظم رهبری استفاده می كنیم.

**وجود فساد اخلاقی سازمان یافته گردشگران در ایران صحت ندارد
رییس سازمان امور اجتماعی كشور در اخبار مربوط به رفتارهای گردشگران برخی كشورهای همسایه در شهرهای ایران گفت: به صورت موردی از سال های پیش نیز گزارش هایی در این زمینه ارائه شده است، اما اینكه یك فرآیند سازماندهی شده و شبكه ای در این حوزه وجود دارد، مقامات استانی - تا جایی كه من اطلاع دارم - تایید نكرده اند.
رستم وندی افزود: حضور گردشگران در هر كشوری علاوه بر پیامدهای مثبت در حوزه اقتصاد و یا شكوفایی اقتصادی می تواند آثار منفی اجتماعی نیز داشته باشد.
وی بیان كرد: ممكن است به شكل فردی یا موردی گزارشی از پیامدهای اجتماعی منفی در این زمینه وجود داشته باشد كه این موضوع از طریق دستگاه‌های قضایی و انتظامی برخورد خواهد شد اما آن چه كه به این شكل در كشور مطرح شد حتما یك عملیات روانی و یك خبر بد بود كه متاسفانه شیوع پیدا كرد.
معاون اجتماعی وزیر كشور تاكید كرد: اصحاب رسانه در این ماه های حساس كه دشمن هم در حوزه جنگ اقتصادی و هم در حوزه جنگ روانی عملیات گسترده را پیش می‌برد باید نسبت به اخبار بد و شایعه ها حساس باشیم و با نگاه شك و تردید این گونه موارد بپردازیم.
رستم وندی با بیان این كه «هر خبری این ظرفیت را دارد كه به یك عملیات روانی بزرگ تبدیل شود» ، افزود: امروز در شرایطی قرار داریم كه یك جبهه رسانه ای منسجم مشغول عملیات روانی در كشور است. این را باید رسانه‌ها، مطبوعات رسانه ملی و فعالان فضای مجازی و شبكه های اجتماعی به طور جدی مدنظر قرار دهند.
به گزارش ایرنا، یكصد و پنجمین جلسه شورای اجتماعی صبح امروز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور و نمایندگان دستگاه های اجرایی در محل وزارت كشور برگزار شد.
بررسی و آسیب شناسی نا آرامی های اخیر در كشور و چگونگی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی (از دریچه مسایل اجتماعی) و مسیولیت دستگاه های عضو شورای اجتماعی كشور در جلسه امروز بررسی شد.
سیام**3070**9314**1553
۰ نفر