۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 83019790
T T
۰ نفر
آموزش و پرورش از دانشگاه ها در جذب نیرو استفاده كند

همدان- ایرنا- مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش و پرورش برای تامین و جذب نیروی انسانی تنها به دانشگاه تربیت معلم اكتفا نكند بلكه از دانش آموختگان سایر دانشگاه ها نیز بهره مند شود.

به گزارش ایرنا سعید سمنانیان روز یكشنبه در دومین روز از پنجاه و یكمین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه های سراسر كشور به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان اظهار داشت: 600 هزار معلم در آستانه بازنشستگی قرار دارند و دانشگاه تربیت معلم به تنهایی قادر به تامین نیاز آموزش كشور نیست.
وی خاطرنشان كرد: دانشگاه های دیگر كشور باید در این راستا وارد شده و آموزش و پرورش را یاری كنند تا علاوه بر تامین نیاز آموزشی اشتغال دانش آموختگان را به همراه داشته باشند.
سمنانیان اضافه كرد: هم اینك 20 درصد دانش آموختگان كشور بیكار هستند و دانشگاه ها بیش از دیگر ارگانهای مسئول و بیشتراز قبل در عرصه اشتغال دانش آموختگان خود را دخیل می دانند.
مشاور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افزود: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از دانش آموختگان رشته برق و كامپیوتر دانشگاه تهران تنها 2 تا سه درصد این افراد بیكار هستند، 30 درصد برای ادامه تحصیل به خارج از كشور سفر كرده و مابقی نیز در بخش های مختلف مشغول بكار هستند.
وی بر پیگیری و ردیابی اشتغال دانش آموختگان تاكید كرد و افزود: دانشگاه ها باید به این سمت و سو حركت كرده و محصولات دانشگاه را رها نكنند.
سمنانیان از دانش آموختگان به عنوان محصولات علمی دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی یاد كرد و گفت : این محصولات بسیار ارزشمند هستند.
پنجاه و یكمین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی سراسر كشور با محوریت مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان كارشناسی به ریاست وزیر علوم از روز گذشته در همدان آغاز شده و اكنون در حال برگزاری است.
7527/2087
۰ نفر