۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۵۰
کد خبر: 83019427
T T
۰ نفر
پاكستان در روزهای سخت كنار ملت ایران خواهد بود

اسلام آباد - ایرنا - رسانه های پاكستان، با پوشش گسترده سفر دو روزه «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران به اسلام آباد به نقل از مقامات اسلام آباد نوشتند، دولت پاكستان در این روزهای سخت در كنار دولت و ملت ایران خواهد بود.

به گزارش ایرنا «محمدجواد ظریف» در سفر دو روزه (پنجشنبه و جمعه گذشته) به پاكستان پس از دیدار با ژنرال جاوید باجوا فرمانده ارتش ، عمران خان نخست وزیر، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه، اسد عمر وزیر امور دارایی و اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاكستان عصر روز گذشته (جمعه) اسلام آباد را به مقصد تهران ترك كرد .
وی نخستین مقام خارجی بود كه پس از تشكیل دولت جدید به رهبری عمران خان رئیس حزب تحریك انصاف به پاكستان سفر كرد .
روزنامه پرتیراژ انگلیسی زبان «داون» با چاپ گزارشی نوشت: عمران خان در دیدار با ظریف خواهان تقویت بیش از پیش روابط دو كشور شد.
این روزنامه به نقل از نخست وزیر پاكستان نوشت: حمایت خود را از توافق نامه هسته ای ایران كه آمریكا از آن خارج شد اعلام می كنیم و از طرف های این توافقنامه می خواهیم به وظیفه خود عمل كنند.
عمران خان در دیدار با ظریف گفت: روابط دو كشور همسایه ریشه در تاریخ و فرهنگ مشترك دارد و از هم گسستنی نیست .
داون در ادامه نوشت: در دیدار ظریف و شاه محمود قریشی وزرای امور خارجه ایران و پاكستان هر دو بر ادامه تلاش ها برای حفظ امنیت در مرزهای مشترك تاكید كردند.
روزنامه «اكسپرس تریبیون» نیز نوشت: پاكستان حمایت خود را از برجام اعلام كرد .
این روزنامه به نقل قریشی افزود: دولت پاكستان در این روزهای سخت در كنار دولت و ملت ایران خواهد بود.
به نوشته این روزنامه پرتیراژ انگلیسی زبان، محمدجواد ظریف در سفر دو روزه و فشرده خود به پاكستان با مقامات بلند پایه سیاسی و نظامی این كشور درباره موضوعات مورد علاقه به تبادل نظر پرداخت .
تریبیون در ادامه نوشت: ظریف همچنین حامل دعوتنامه ای از جانب حسن روحانی رئیس جمهور ایران به عمران خان نخست وزیر پاكستان برای شركت در اجلاس منطقه ای آسیایی بود كه نخست وزیر پاكستان آن را پذیرفت.
رادیو پاكستان نیز در گزارشی با اشاره به روابط دوستانه ایران و پاكستان به نقل از عمران خان اعلام كرد: ایران عامل ثبات، رشد و سعادت مردم در منطقه است رابطه مردم ایران و پاكستان ریشه در تاریخ و فرهنگ مشترك دارد.
رادیو دولتی پاكستان همچنین به دیدار ظریف با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاكستان در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی اشاره و به نقل از باجوا اعلام كرد: پاكستان برای تامین امنیت و ثبات در كنار ایران ایستاده است .
خبرگزاری دولتی پاكستان موسوم به« اسوشیتد پرس پاكستان» نیز با تشریح اهمیت سفر دو روزه وزیر امور خارجه كشورمان به اسلام آباد نوشت : ظریف به نقل از حسن روحانی در دیدار با عمران خان اعلام كرد كه ایران به روابط خود با پاكستان اهمیت زیادی می دهد و برای گسترش روابط با دولت جدید از هیچ كوشش فروگذاری نمی كند.
این خبرگزاری به دیدار مهم ظریف و ژنرال باجوا فرمانده ارتش پاكستان اشاره كرد و نوشت: امنیت و ثبات منطقه و حفاظت از منافع مشترك دو محور اصلی مذاكرات بین طرفین بود.
اسوشیتد پرس پاكستان همچنین به دیدار بیش از یكساعته ظریف با شاه محمود قریشی همتای پاكستان در وزارت امور خارجه اشاره كرد و نوشت: در این دیدار درباره نحوه گسترش روابط سیاسی و اقتصادی و همكاری های مرزی و منطقه ای توافق های مهمی صورت گرفت.
خبرگزاری دولت پاكستان افزود: شاه محمود قریشی از سوی دولت و ملت مسلمان پاكستان حمایت همه جانبه خود را از برجام و فوایدی كه عاید ایران می شود اعلام كرد.
روزنامه انگلیسی زبان »نیوز» نیز به دیدار جواد ظریف با اسد عمر وزیر دارایی پرداخت و نوشت: در این دیدار بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین دو كشور تاكید شد.
شبكه تلویزیون دولتی پاكستان «پی تی وی» نیز به نقل از عمران خان در دیدار با ظریف نوشت: از اینكه آیت الله خامنه ای رهبر ایران حمایت خود را از مردم كشمیر اعلام كرده اند تقدیر و تشكر می كنم.
روزنامه نیشن نیز نوشت: دولت پاكستان ضمن اعلام حمایت از توافقنامه هسته ای برجام اعلام كرد كه در روزهای سخت اعمال شده از سوی آمریكا ملت و دولت ایران را تنها نخواهد گذاشت.
روزنامه پاكستانی «تودی» نیز به اهمیت سفر ظریف به پاكستان پرداخته و نوشت: ظریف در یك سفر فشرده با تمامی مقامات مهم سیاسی و نظامی درباره نحوه گسترش روابط دو جانبه به رایزنی پرداخت.
روزنامه «دیلی تایمز» نیز در گزارشی به نقل از قریشی وزیر امور خارجه پاكستان، با انتقاد تلویحی از آمریكا به دلیل خروج از برجام نوشت: قریشی به ظریف گفت كه در همه حال از برجام حمایت می كند و در روزهای سخت در كنار ایران خواهد بود.
روزنامه بیزنیس ركوردر نیز با چاپ گزارشی اعلام كرد ظریف اولین مقام خارجی است كه به پاكستان پس از آغاز به كار دولت جدید به رهبری عمران خان سفر می كند .
این روزنامه به نقل از شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاكستان از قدرتهای جهانی خواست به توافق نامه برجام احترام بگذارد و از نقض مفاد آن خودداری كنند.
شبكه های سما، دنیا، وقت، اكسپرس، جیو، آب تك و سچ نیز با تاكید بر اهمیت سفر ظریف وزیر امور خارجه ایران به اسلام آباد و دیدار وی با مقامات مهم سیاسی و نظامی به نقل از صاحب نظران سیاسی و كارشناسان به دستاوردهای این سفر پرداختند.
آساق**6125*شبس*1613