۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۳۵
کد خبر: 83019285
T T
۰ نفر
يمني ها به شناور نظامي عربستان در سواحل جيزان حمله كردند

دوحه – ايرنا – نيروي دريايي يمن يك فروند شناور نظامي سعودي ها در سواحل جيزان ( جنوب ) عربستان را هدف قرار داد.

به گزارش روز شنبه ايرنا يك مقام نيروي دريايي يمن اعلام كرد : بر اثر هدف قرار گرفتن اين شناور شماري از نظاميان سعودي و نيروهاي مزدور كشته و زخمي شدند و سعودي ها در حال حاضر در حال خارج كردن زخمي ها از اين شناور و انتقال آنها به بيمارستان هاي جيزان هستند.
اين مقام افزود، حمله به شناور در پاسخ به اقدام اخير نيروهاي متجاوز ائتلاف به قايق صيادان يمني صورت گرفت .
به دنبال حملات وحشيانه جنگنده هاي سعودي به صيادان يمني در نزديكي سواحل الحديده، تاكنون 12 نفر شهيد و 7 تَن ديگر مفقود شده اند.
'عزيز راشد ' معاون سخنگوي ارتش يمن هم با اشاره به توانمندي هاي نظامي ارتش به ويژه در نيروي درياي اعلام كرد : اين حملات در آينده هم ادامه خواهد يافت .
يمني ها ماه گذشته هم موفق شدند يك ناو جنگي عربستان با نام 'الدمام' در درياي سرخ هدف قرار دهند و خسارات زيادي به آن وارد كنند.
عربستان از روز ششم فروردين سال 94 در قالب ائتلافي از چند كشور عربي و با كمك و چراغ سبز آمريكا، حملات گسترده اي را عليه يمن، فقيرترين كشور عربي آغاز كرد تا به بهانه بازگرداندن رئيس جمهوري مستعفي اين كشور به قدرت، به اهداف و زياده خواهي هاي سياسي خود جامه عمل بپوشاند.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت يمن، همچنين تلفات انساني حملات ائتلاف سعودي از 26 مارس 2015 (6 فروردين 94) تاكنون بالغ بر 35 هزار و 297 تن اعلام شده است.
شبس**خاورم**1508 **1917
۰ نفر