3600 واحد مسكوني هديه دولت به مددجويان آذربايجان شرقي است

تبريز- ايرنا - مديركل بهزيستي آذربايجان شرقي با اشاره به اينكه در زمان خدمت دولت تدبير و اميد 63 هزار واحد مسكوني در كشور تحويل مددجويان بهزيستي داده شد، گفت: سهم آذربايجان شرقي از اين تعداد 3600 واحد بود .

به گزارش ايرنا، محسن ارشد زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام كرد: از سال 1392 تاكنون 1593 طرح بهزيستي با اعتبار هزينه شده 1186 ميليارد ريال در استان آذربايجان شرقي بهره برداري شده است.
وي با اشاره به اينكه 250 هزار نفر به صورت مستقيم از خدمات بهزيستي در استان بهره مندند، گفت: 160 هزار نفر معلول، 15 هزار نفر سالمند و 4500 نفر بيمار رواني از جمله اقشاري هستند كه از خدمات بهزيستي استفاده مي كنند.
وي با بيان اينكه زنان سرپرست خانوار و كودكان در معرض خطر از ديگر قشرهاي مشمول خدمات بهزيستي هستند، خاطرنشان كرد: پوشش خدمات اجتماعي سازمان بهزيستي به ويژه در بخش پيشگيري شامل كل جامعه است.
وي برنامه پيشگيري از معلوليت ها، طرح غربالگري تنبلي چشم و شنوايي
را از جمله خدمات عمومي بهزيستي عنوان كرد و گفت: 99 درصد جامعه هدف استان در قالب طرح سنجش شنوايي و 90 درصد در قالب طرح تنبلي چشم بررسي شدند.
ارشد زاده با اشاره به اينكه بر اساس پايش سه سال پيش وزارت بهداشت، 26 درصد جمعيت كشور داراي مشكلات روحي و رواني هستند، گفت: حدود 9 هزار بيمار رواني مزمن در استان آذربايجان شرقي وجود دارد .
وي با اشاره به فعاليت 6 مركز نگهداري شبانه روزي و يك مركز روزانه در استان ، گفت: 500 نفر در مراكز شبانه نگهداري مي شوند.
ارشد زاده از فعاليت 16 مركز اورژانس اجتماعي در استان خبرداد و گفت: مركز ورزقان هم نيمه دوم امسال فعاليت خود را آغاز مي كند.
وي با اعلام اينكه سال گذشته 10 هزار و 511 تماس مرتبط با شماره تلفن 123 اورژانس اجتماعي گرفته شده است، گفت: در سال جاري اين تماس ها به 11 هزار و 240 رسيده است.
وي مداخله در بحران ها، بازپروري دختران فراري و سازش طلاق را از خدمات اورژانس اجتماعي عنوان كرد و گفت: 47 درصد اختلافات زناشويي با مداخله كارشناسان به سازش كشيده شده است.
به گزارش ايرنا امروز به صورت همزمان و از طريق تماس ويدئويي و با حضور سرپرست وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي 1573 واحد مسكوني در سراسر كشور تحويل مددجويان بهزيستي شد كه 21 واحد مربوط به آذربايجان شرقي بود .
3071/518