۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83019042
T T
۰ نفر

مشایی، بقایی و جوانفكر فردا محاكمه می شوند

۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83019042
مشایی، بقایی و جوانفكر فردا محاكمه می شوند

تهران- ایرنا- اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی و علی اكبر جوانفكر فردا یكشنبه در دادگاه های انقلاب و كاركنان دولت محاكمه می شوند.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، درحالی دومین جلسه علنی محاكمه اسفندیار رحیم مشایی در شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست قاضی غضنفرآبادی برگزار می شود كه از علی اكبر جوانفكر هم خواسته شده در این جلسه حضور یابد.
جوانفكر به دلیل مشایعت مشایی در به آتش كشیدن حكم دادگاه بقایی در مقابل سفارت انگلیس به دادگاه احضار شده است.
حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم هم با وجود برگزاری دو دادگاه بدوی و تجدیدنظر برای او و محكوم شدن به ١٣ سال حبس، دوباره به دادگاه فراخوانده شده است.
بقایی به دلیل اظهارات مرداد امسال علیه مسئولان حین بازگشت به اوین پس از پایان دوره مرخصی درمانی، مجددا به دادگاه احضار و پرونده جدیدی برای او تشكیل شد.
اسفندیار رحیم مشایی كه در جلسه قبل در روز سوم شهریورماه كه وكلایش برای دفاع حضور نداشتند و خود هم قصد شركت در دادگاه را نداشت، مجددا در نامه ای اعلام كرد جلسات را به رسمیت نمی شناسد و قصد حضور در دادگاه را ندارد مگر اینكه او را به اجبار از زندان به دادگاه انقلاب منتقل كنند.
البته جوانفكر هم اعلام كرد كه خود و وكیل مدافعش هیچ كدام در دادگاه حضور نخواهند یافت زیرا او ادعا می كند كیفرخواست برای او ارسال نشده و دادگاه باید در حضور رسانه های آزاد برگزار شود.
اجتمام*٧٣٢٩*1834