۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۵۴
کد خبر: 83015287
T T
۰ نفر
انفجار مين در نزديكي مريوان يك كشته و سه مجروح برجا گذاشت

سنندج - ايرنا - فرماندار مريوان گفت: انفجار مين در داخل خاك عراق نزديكي مرز اين شهرستان يك كشته و سه مجروح بر جا گذاشت.

محمد شفيعي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه اين حادثه شامگاه شنبه در منطقه مرزي دولابي در عمق 300 متري خاك عراق روي داد، اظهار داشت: يكي از اين افراد در محل انفجار جان خود را از دست داد و سه نفر ديگر نيز زخمي شدند.
وي افزود: اين افراد با هويت مشخص به صورت غير مجاز از كشور خارج شده و در داخل خاك عراق بر اثر انفجار مين كار گذاشته شده توسط نيروهاي مرزي عراق، دچار حادثه شده بودند.
فرماندار مريوان تاكيد كرد: اين افراد توسط مرزبانان ايران به داخل خاك كشورمان منتقل و پس از آن در بيمارستاني در شهر مريوان تحت درمان و مداوا قرار گرفتند.
وي با بيان اينكه اين افراد همراه خود هيچ گونه باري نداشتند، يادآور شد: خروج اين افراد غير قانوني بوده و تحت عنوان متردد غيرمجاز مرزي پرونده اي تشكيل و در دادگستري مريوان در دست بررسي و رسيدگي است.
شفيعي اضافه كرد: هم اكنون 2 نفر از زخمي هاي اين حادثه از بيمارستان مرخص شده و نفر ديگر نيز در حال ادامه روند درماني خود در اين بيمارستان است.
فرماندار مريوان گفت: پيكر فردي كه در اين حادثه كشته شد نيز از آن سوي مرز به داخل خاك كشورمان منتقل شد و روز گذشته در آرامستان شهرستان مريوان به خاك سپرده شد.
شهرستان مرزي مريوان در 130 كيلومتري سنندج مركز استان واقع شده است، استان كردستان 227 كيلومتر مرز با كشور عراق است.
3034/9102