۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳
کد خبر: 83015093
T T
۰ نفر

وزارت ارتباطات بسته عبور از تحريم تدوين كرد

۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳
کد خبر: 83015093
وزارت ارتباطات بسته عبور از تحريم تدوين كرد

تهران- ايرنا- معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: اين وزارتخانه براي عبور از شرايط تحريم، بسته اجرايي منطبق با سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي تدوين كرده است.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، اين وزارتخانه با توجه به خروج آمريكا از برجام و اعمال تحريم هاي يكجانبه و نوسانات نرخ ارز، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بسته اجرايي ويژه اي براي عبور از شرايط جديد را در دستور كار خود قرار داد.
سيروس موثقي در اين باره اظهار داشت: در اين بسته اجرايي چالش هاي پيش رو در پنج محور بررسي و براي هر محور راهكارهايي تهيه شده كه پس از تصويب در ستاد اقتصاد مقاومتي، عملياتي مي شود.
وي افزود: ورود كالاهاي واسطه براي توسعه و نگهداري شبكه، تامين زيرساخت هاي ارائه خدمات فضايي، تركيب سهامداري اپراتورهاي ارتباطي، جابجايي و انتقال ارز و افزايش قيمت تمام شده محصول و خدمات بخش فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) ناشي از آزاد سازي ارز، پنج محوري هستند كه در قالب اين بسته اجرايي تهيه و تدوين شده اند.
به گفته موثقي، تعديل نرخ ارز در قراردادهاي پيمانكاري، استفاده از ظرفيت بازار سرمايه و بورس براي تغيير تركيب سهامداري اپراتورهاي مخابراتي غيردولتي بر اساس مصوبات و مجوزهاي اخير صادره از نهادهاي بالادستي و حمايت همه جانبه از توليد كنندگان كالا و خدمات با كيفيت داخلي، از مهمترين راهكارهاي ارائه شده براي تصويب در ستاد اقتصاد مقاومتي است.
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح كرد: اين بسته اجرايي با هماهنگي سازمان برنامه و بودجه كشور، همكاري دستگاه هاي تابعه و بهره گيري از توان كارشناسي و نخبگان بخش خصوصي حوزه ICT ، تدوين شده است.
به گزارش ايرنا، محمدباقر نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور خردادماه امسال از اتخاد تدابير لازم براي بي‌اثر يا كم اثر كردن تحريم هاي آمريكا در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي خبر داد.
وي 22 تيرماه نيز از تدوين 12 بسته اجرايي براي مقابله با تحريم ها در چارچوب برنامه جامع خبر داد كه بسته دوازدهم آن به تدوين راه‌كارهاي ويژه مقابله با تحريم در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات اختصاص دارد.
اقتصام**2078**2025
۰ نفر