۵ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۴۵
کد خبر: 83014508
T T
۰ نفر

دولت الكترونيك موجب شفافيت اداري مي شود

۵ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۴۵
کد خبر: 83014508
دولت الكترونيك موجب شفافيت اداري مي شود

شيراز-ايرنا-مديركل فناوري ارتباطات و اطلاعات فارس بر لزوم توسعه محور دولت الكترونيك تاكيد كرد و گفت: اين اقدام مي‌تواند موجب ايجاد شفافيت و كوتاه شدن فرآيندهاي سازماني و اداري شود.

به گزارش ايرنا، مهرداد سهرابي شامگاه دوشنبه در حاشيه نمايشگاه دستاوردهاي دولت در استان فارس با عنوان 'جشنواره خدمت' در شيراز افزود: دولت با رويكرد استقرار ميز خدمت در دستگاه‌هاي اجرايي موضوع دولت الكترونيك را پيگيري مي‌كند.
وي ادامه داد: بخشي از خدمات دستگاه‌هاي اجرايي در قالب ميز خدمت الكترونيكي ارائه مي‌شود كه اين اقدام با همكاري سازمان مديريت و برنامه ‌ريزي استان درزمينه اصلاح فرآيند‌ها و برون‌ سپاري خدمات در حال اقدام است.
وي افزود: خدمات پايه دستگاه‌هاي اجرايي بزرگ از سازمان اداري استخدامي احصا شده و براي هر خدمت كد شناسه‌اي تعريف شده است كه براساس آن زمينه پيگيري امور از طريق الكترونيك صورت مي‌پذيرد و گامي مهم براي استقرار دولت الكترونيك و توسعه ارتباطات بين بخشي است.
مديركل فناوري ارتباطات و اطلاعات فارس اعلام كرد: عمده مشكلات زيرساخت‌هاي ارتباطي در سنوات گذشته برطرف شده است و در بحث خدمات عمومي و دسترسي مردم به اينترنت نيز طي يك سال گذشته همه شهر‌هاي بزرگ استان به فناوري نسل سه و چهار اينترنت پرسرعت دست يافته‌اند و هم‌اكنون به 105 شهر استان فارس و بالغ بر 560 روستا و آبادي نيز خدمت‌رساني مي‌شود.
وي اضافه كرد: در حوزه كسب و كار‌هاي نوپا از بسته هاي اشتغال روستايي حمايت مي‌شود و دولت سبد حمايتي را در قالب تسهيلات كم بهره با رويكرد روستامحوري فراهم كرده است كه با اين رويكرد در حوزه ارتباطات ورود كرده‌ايم و تاكنون 67 طرح معرفي شده است.
سهرابي ابراز داشت: از اين 67 طرح كه اعتبار آن بالغ بر 127 ميليارد و 220 ميليون ريال بوده است، تعداد 23 طرح هنوز بررسي نشده است و 44 طرح بررسي شده كه با اعتبار 111 ميليارد و 20 ميليون ريال به بهره‌برداري مي‌رسد.
مديركل فناوري ارتباطات و اطلاعات فارس با اشاره به ايجاد مركز توانمندي در پارك علم و فناوري بيان كرد:اين مركز با هدف حمايت از كسب و كار‌هاي نوپا ايجاد شده است كه در آن حمايت‌هاي اوليه از افراد توانمند با برگزاري رويداد‌ها و معرفي به مربيان صورت مي‌گيرد.
دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در استان فارس در نمايشگاهي با عنوان جشنواره خدمت در محل بلوار چمران شيراز در معرض ديد مردم قرار گرفته است.
در غرفه هاي اين نمايشگاه كه شامگاه شنبه سوم شهريورماه آغاز به كار كرد، عملكرد دولت در ابعاد عمراني، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي استان فارس در معرض ديد مردم قرار گرفته است.
در اين غرفه ها، مديران و كارشناسان دستگاه هاي اجرايي به صورت مستقيم عملكرد دولت را در قالب فيلم، تيزر، كليپ، بروشور كتابچه و ... معرفي مي كنند.
اين نمايشگاه كه به مناسبت هفته دولت برپا شده است، هر روز از ساعت 16 تا 22 و تا روز چهارشنبه هفتم شهريورماه پذيراي بازديدكنندگان است.
دوم تا هشتم شهريورماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاري شده است. در اين هفته ضمن تبيين خدمات دولت و بهره برداري از طرح هاي مختلف، ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر كه هشتم شهريورماه 1360 در انفجار دفتر نخست وزيري به دست منافقين به شهادت رسيدند، گرامي داشته مي شود.
7375 / 1876