۵ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۱۵
کد خبر: 83014488
T T
۰ نفر
رضایی: راهكارهایی برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن وجود دارد

شهركرد - ایرنا- دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: راهكارهای مهمی برای مقابله با تحریم و جنگ اقتصادی آمریكا و دشمنان وجود دارد كه می تواند با بهره گیری از آنها توطئه های آنان را خنثی كرد.

به گزارش ایرنا، محسن رضایی میرقائد دوشنبه شب در آیین اختتامیه بیست و یكمین جشنواره مراكز استانهای صدا و سیما در منطقه چغاخور چهارمحال و بختیاری افزود: در شرایط جدید، آمریكایی ها قصد زورگویی علیه ملت ایران را دارند، اما مردم ایران اسلامی در برابر توطئه های آنان ایستاده اند.
وی تصریح كرد: شرایطی كه در كشور وجود دارد نیازمند یك قیام و عزم ملی علیه زورگویی غیرقانونی و فشارهای اقتصادی آمریكاست و این نخستین بار نیست كه مردم ایران با زورگویی های آمریكا مواجه می شوند و دست و پنجه نرم می كنند.
دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تمامی قدرت هایی كه دست نامشروع آنها از منابع ملی این كشور كوتاه شده بود ، در طول 40 سال اخیر همواره علیه ملت ایران توطئه به راه انداخته اند.
رضایی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت 2 سال از سوی منافقین، كشور را ترور و آشوب و شورش فرا گرفت اما مردم به صحنه آمدند و امنیت برقرار شد.
وی تصریح كرد: دشمن در بار دوم به 5 استان ایران حمله كرد و 8 سال علیه ملت ایران جنگ به راه انداخت، اما مردم دوباره به صحنه آمدند و هر 5 استان آزاد شد.
به گفته رضایی، این سومین بار است كه آمریكا از طریق جنگ اقتصادی به مصاف ملت ایران آماده است و تصور آمریكایی ها این است كه از طریق امنیت، نظامی گری و دفاعی، نمی توانند وارد ایران بشوند، پس باید تحریم اقتصادی علیه ملت ایجاد كنند.
دبیر تشخیص مصلحت نظام افزود: آنها تصور می كنند كه ملت ایران از نظر اقتصادی ضعیف و آمریكا قوی است، به همین دلیل به جنگ اقتصادی رو می آورند و فشار اقتصادی به ایران می آورند.
رضایی با بیان اینكه آمریكایی ها از محاصره اقتصادی و تجاری دشمنی را آغاز كرده اند، تاكید كرد: دشمن می خواهد فشارهای اقتصادی علیه ایران را افزایش دهد، اما ملت ایران در همه دوره ها در برابر توطئه های آمریكایی ایستاده اند.
وی گفت: بزرگترین مشكل آمریكا و غربی ها این است كه ملت ایران را نشناخته اند و آنها نمی دانند چگونه یك مادر، سه فرزند و سه برادر شهید خود را تقدیم انقلاب اسلامی كرده است و پای آرمان های انقلاب ایستاده است.
رضایی، با بیان اینكه دشمن نمی تواند این ملت را محاصره كند و می داند كه نمی توانند با این ملت كه جنگ كنند، افزود: كشورهای غربی گمان می كنند كه با افكار مادی گرایان خود می توانند ملت ایران را محاصره كنند و از پا درآورند و همین محاسبات اشتباه را در مسائل امنیتی از جمله تشویق صدام برای جنگ علیه ایران و شورش گری منافقین نیز داشتند.
رضایی بیان داشت: با اطلاعات دقیق اعلام می كنم كه اگر پیشرفت های اقتصادی كشور بیشتر از مسائل دفاعی نباشد كمتر نیست و كارآفرین های زیادی در كشور هستند كه اگر میدان به آنها داده شود در همه حوزه ها نقش آفرین خواهند بود.
وی با بیان اینكه راهكارهای مهمی ایران برای مقابله با تحریم های آمریكا و غربی ها دارد، افزود: اگر بازارهای بین المللی را به روی ایران ببندند باید از ظرفیت بازار داخلی استفاده كرد و از ظرقیت به صحنه آوردن مردم استفاده می شود.
به گفته رضایی، ایران با 15 كشور هم مرز است و هیچ كشوری نمی تواند این تجارت منطقه ای ایران را محدود كنند و تجارت داخلی نیز می تواند تجارت بین المللی را پوشش دهد.
وی اظهار داشت: بانك ها و بنگاه های اقتصادی كوچك در كشورهای مختلف نیز وجود دارد كه اعلام كرده اند تحریم های اقتصادی آمریكا و غربی ها را اجرا نخواهند كرد و پیشنهاد اخیر اروپایی ها نیز این بود كه بانك های بزرگ نمی توانند تحریم ها را اجرا نكنند، ولی بانك های كوچك و بنگاه های دیگر در زمینه داد و ستد با ایران مشكلی ندارند.
رضایی افزود: نقدینگی بزرگی دست مردم ایران است، كه می توان این نقدینگی را اگرجه بی اعتماد شده است ، با امید به اقتصاد و تولید و سرمایه گذاری به سمت شكوفایی اقتصادی هدایت كرد.
وی تصریح كرد: با یك قیام «ما می توانیم» و بهره گیری از ظرفیت مردمی می توان در برابر توطئه اقتصادی دشمن ایستاد و به همه تحریم ها غلبه كرد.
به گفته رضایی، صدا و سیما وظیقه بسیار سنگینی دارد چرا كه كشور نیازمند تقویت روحیه امید است و باید با تمام توان رسانه ای در برابر جنگ روانی دشمن ایستاد و شایعات دشمن را خثنی كرد و برای یك جهاد بزرگ اقتصادی مردم را فرا خواند.
رضایی افزود: یكی دیگر از وظایف رسانه ها، نشان دادن خدمات نظام جمهوری اسلامی است و رسانه، موانع موجود در برابر توسعه و دست های پشت پرده را به مردم نشان دهد.
به گفته وی، مردم چهارمحال و بختیاری مردمی آزاده ای هستند كه با پرچم لااله الا لله در دوره مشروطه در برابر استبداد ایستادند و در تاریخ همواره نقش آفرین بوده اند.
به گزارش ایرنا، بیست و یكمین جشنواره تولیدات مراكز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از سوم تا پنجم شهریورماه در منطقه چغاخور چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
2097