۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۵۴
کد خبر: 83013877
T T
۰ نفر
ثبت نام در سامانه سپند براي استفاده از سرويس مدارس الزاميست

ايلام - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش استان ايلام گفت: استفاده از سرويس اياب و ذهاب مدارس توسط دانش آموزان منوط به ثبت نام مدارس، اوليا دانش آموزان، رانندگان و بخش خصوصي در سامانه كشوري سپند است.

اسفنديار رستم زاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس ابلاغ از سوي وزارت آموزش و پرورش دانش آموزاني كه قصد استفاده از سرويس هاي مدارس را در سال تحصيلي 98 - 97 دارند، بايد در سامانه سپند (سامانه پايش ناوگان دانش آموزي) ثبت نام كرده باشند.
وي ادامه داد: اين سامانه اكنون فعال بوده و اوليا دانش آموزان، مدارس، رانندگان و بخش خصوصي كه متقاضي استفاده از سرويس اياب و ذهاب دانش آموزي هستند بايد مشخصات خود را در آن ثبت كنند.
وي اضافه كرد: بكارگيري سرويس هايي كه در اين سامانه ثبت نام نكرده و مورد تاييد سازمان حمل و نقل نباشند از سوي مدارس براي اياب و ذهاب دانش آموزان در مهرماه امسال با عنوان آزاد بر اعم از مدارس دولتي و غير انتفاعي ممنوع خواهد بود.
مدير كل آموزش و پرورش استان ايلام گفت: همچنين سرويس هاي مدارس اعم از شخصي و عمومي بايد مجوز خدمات سرويس اياب و ذهاب دانش آموزي را از سازمان حمل و نقل داشته در غير اينصورت فعاليت آنها غير قانوني است.
به گفته رستم زاد، تعيين نرخ سرويس هاي اياب و ذهاب دانش آموزي بر اساس كارگروه ماده 18 متشكل از نماينده آموزش و پرورش، پليس راهور، انجمن اوليا، شهرداري(در مناطق روستايي دهياري ها)، نماينده فرمانداري، سازمان حمل و نقل و نماينده مديران مدارس انجام مي شود.
وي با بيان اينكه رياست اين كارگروه را آموزش و پرورش و دبيري آنرا نماينده شهرداري (در روستاها دهياري) بر عهده دارد گفت: اعضا اين كارگروه نرخ پيشنهادي خود را براي سرويس اياب و ذهاب دانش آموزان به شوراي شهر پيشنهاد مي دهند كه پس از تصويب اين شورا براي اجرا در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها به فرمانداري ها ابلاغ مي شود.
مدير كل آموزش و پرورش استان ايلام گفت: اين كارگروه براي تعيين نرخ سرويس هاي اياب و ذهاب دانش آموزي هفته آينده در اين استان برگزار مي شود.
به گفته وي، پارسال هفت هزار و 793 دانش آموز در مناطق شهري و روستايي از سرويس مدارس استفاده كرده اند و در اين زمينه 970 خودرو شخصي و عمومي بكارگيري شده است.
100 هزار دانش آموز پارسال در استان ايلام در مقاطع مختلف به تحصيل اشتغال داشتند.
7171/6119