۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۴
کد خبر: 83013652
T T
۰ نفر
460 ميليارد ريال پرونده اشتغالزايي در مينودشت تشكيل شد

گنبدكاووس - ايرنا - فرماندار مينودشت درشرق گلستان گفت: در پنج ماه گذشته يك هزار و 247 پرونده در حوزه اشتغالزايي و توتونكاري به ارزش تقريبي 460 ميليارد ريال در اين شهرستان تشكيل و به بانك هاي عامل ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيدرضا طباطبايي روز دوشنبه در مراسم متمركز افتتاح يا آغاز عمليات اجرايي 281 طرح عمراني، توليدي، اقتصادي و اشتغالزاي اين شهرستان افزود: از اين طرح ها 810 پرونده با 410 ميليارد ريال در كارگروه اشتغال تصويب شده كه 490 پرونده آن با 340 ميليارد ريال در نوبت پرداخت ازسوي بانك قرار دارد.
وي گفت: 437 پرونده ديگر هم در زمينه توتونكاري با ارزش 50 ميليارد ريال تشكيل و براي دريافت تسهيلات به بانك هاي عامل ارسال شده است.
طباطبايي اضافه كرد: بسياري از اين طرح ها كه بيشتر طرح هاي كوچك و متوسط هستند در نيمه دوم سال جاري به ثمر مي نشيند و فرصت اشتغال بالايي را نيز براي مردم و جوانان مينودشت فراهم مي كند.
وي با اشاره به پيش بيني 15 ميليارد ريال تسهيلات براي مشاغل خانگي در اين شهرستان درسال جاري، تصريح كرد: با مجموع اين تسهيلات بويژه در زمينه كشت توتون، جهش خوبي درحوزه اشتغال مينودشت ايجاد مي شود.
فرماندار مينودشت يادآور شد: كشت توتون دراين شهرستان سابقه طولاني دارد و براساس بررسي انجام شده علاوه بر مصرف پايين آب دراين محصول، در هر هكتار پنج تا 10 نفر شغل نيز ايجاد مي كند.
طباطبايي گفت: سطح كشت توتون در مينودشت درسال جاري 540 هكتار است كه مي توان آن را تا چهار برابر توسعه داد و 15 تا 20 هزار شغل ايجاد كرد.
وي اضافه كرد: امسال سهيمه اشتغال پيش بيني شده اين شهرستان در همه بخش ها 1760 نفر است و كل آمار بيكاران ثبت شده مينودشت نيز 2500 نفر مي باشد كه درصورت توجه و احياي كشت توتون مي توان بيكاري را ريشه كن كرد.
به گزارش ايرنا، با افتتاح 269 طرح عمراني و اقتصادي و آغاز عمليات اجرايي 12 طرح ديگر در اين حوزه در مينودشت كه باحضور رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي گلستان، ائمه جمعه و مسئولان اين شهرستان برگزار شد، براي 264 نفر شغل ايجاد مي شود.
شهرستان مينودشت با افزون بر 80 هزار نفر جمعيت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/