۲ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۴۵
کد خبر: 83010673
T T
۰ نفر
خشونت علیه كودكان یمنی چه زمانی پایان می یابد

تهران – ایرنا – صندوق كودكان سازمان ملل متحد (یونیسف) جمعه شب در واكنش به كشته شدن دستكم 20كودك یمنی در حمله هوایی روز گذشته ائتلاف سعودی به شهرستان «الدریهمی»، در صفحه خود در توییتر نوشت: این خشونت ها چه زمانی پایان خواهد یافت.

به نوشته روزنامه القدس العربی، یونیسف در مطلب خود تصریح كرده است؛ كودكان همچنان قربانی این جنگ سخت و سنگین هستند.
جنگنده های عربستان روز گذشته (پنجشنبه) منطقه الكوعی در شهر الدریهمی استان الحدیده را هدف قرار دادند كه در این حمله 30 تن از جمله 20 كودك و پنج زن كشته شدند.
در همین حال «مارك لوكوك» معاون دبیر كل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه روز جمعه تاكید كرد كه در حمله هوایی روز گذشته ائتلاف عربی به سركردگی عربستان به یمن دستكم 26 كودك و چهار زن كشته شدند.
ائتلاف عربی به سركردگی عربستان 18 مرداد گذشته نیز اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در شهر ضحیان از توابع استان صعده در شمال غربی یمن را هدف حمله هوایی قرار داد كه در جریان آن 51 دانش آموز كشته و 79 نفر دیگر زخمی شدند.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند كشور عربی و با كمك و چراغ سبز آمریكا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین كشور عربی آغاز كرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این كشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاكنون منجر به كشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این كشور شده است.
شبك**9365**1908
۰ نفر