۱ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۳۳
کد خبر: 83010059
T T
۰ نفر
نیازهای دفاعی ایران در داخل تولید می شود

یزد- ایرنا- معاون بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با بهره گیری از توان نیروهای مؤمن، فداكار و به بركت انقلاب اسلامی، تمام نیازهای دفاعی جمهوری اسلامی در داخل كشور تولید و تأمین می شود و هیچ وابستگی به خارج نداریم.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ سعید شعبانیان شامگاه پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: با تكیه بر ظرفیت های داخلی، توانایی هر‌گونه نیازهای نظامی و دفاعی كشور را داریم و مشكلی وجود ندارد.
وی به دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره و اضافه كرد: در آن زمان هیچ كشوری حتی حاضر نبود ‌به جمهوری اسلامی سیم خاردار بفروشد اما امروز جزو كشورهای موفق در عرصه دفاعی جهان هستیم.
این مسؤول به همكاری پنج هزار شركت صنعتی و دانش بنیان با وزارت دفاع اشاره كرد و یادآور شد: این شركت ها بر حسب نیاز نسبت به تهیه و تولید وسایل دفاعی مورد نیاز فعالیت می كنند.
به گفته شعبانیان، شرایط در این عرصه به گونه ای است كه حتی ایران می تواند نیاز سایر كشورهای متقاضی را تأمین و ارسال كند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این دیدار گفت: به همت جوانان برومند، متخصص و متعهد در زمینه دفاعی و ساخت سلاح های مورد نیاز به خودكفایی رسیده ایم.
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: به بركت انقلاب و با تكیه به ظرفیت های داخلی نه تنها در صنایع دفاعی و نظامی، بلكه در هسته‌ای و نانو پیشرفت های گسترده ای داریم.
وی تصریح كرد: تمام موفقیت ها به لطف اتكال و ایمان به خداست و باید روحیه معنوی و ایستادگی در میان مردم و جوانان همواره حفظ شود تا كشور در تمام عرصه ها به خودكفایی برسد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یك میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد كه 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می كنند.
7536/ 2047/
۰ نفر