۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۱۴
کد خبر: 83009870
T T
۰ نفر
یك روز از هفته كاری مجلس به حوزه نظارت اختصاص می یابد

شهركرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، كیار و كوهرنگ، گفت: مقرر شده تا یك روز از هفته كاری نمایندگان مجلس به حوزه نظارت اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، علی كاظمی باباحیدری روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افزود: نمایندگان مجلس علاوه بر اینكه در بعد قانونگذاری وظایفی برعهده دارند، در حوزه نظارت بر حسن اجرای قوانین و امور كشور نیز دارای وظایفی هستند.
وی با بیان اینكه مجلس در حوزه نظارت دارای ضعف هایی است، تصریح كرد: تلاش می شود با تقویت ابعاد نظارتی مجلس بتوان در رفع مشكلات و تقویت منافع ملی گام های اساسی تر برداشته شود.
كاظمی باباحیدری هرگونه دخالت خود در امور اجرایی استان را رد كرد و گفت: اگر اعمال نظر و یا پیگیری در خصوص امور اجرایی استان انجام می شود از بعد نظارتی است و به معنای دخالت در امور اجرایی و انتصابات نیست.
این نماینده مجلس با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهوری تصریح كرد: در ابتدا از روی حس نیت این طرح را امضا كردم اما پس از آنكه مشخص شد چنین طرحی از روی سیاسی بازی عده ای از نمایندگان است امضا خود را پس گرفتم.
كاظمی باباحیدری افزود: كشور در شرایط حساسی قرار دارد برهمین اساس باید بیش از هر چیز اتحاد، انسجام و سرمایه اعتماد را در كشور تقویت و از رفتارهای تفرقه افكنانه پرهیز كرد.
وی در ادامه نبود زیرساخت های ریلی، بیكاری، كم آبی و ناتوانی در جذب سرمایه گذاری را از چالش های این استان برشمرد و گفت: مردم در این حوزه ها مطالباتی دارند و انتظار می رود دولتمردان در تحقق آن بیش از پیش اهتمام ورزند.
كاظمی باباحیدری با بیان اینكه در خصوص دفاع از حقوق مردم استان با كسی تعارف و مماشات ندارم، تصریح كرد: گرچه نماینده حامی دولت هستم اما در دفاع از منافع استان لحظه ای كوتاه نیامده و تذكرات خود را می دهم.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، شفافیت را لازمه سلامت سیستم اجرایی كشور دانست و گفت: انتظار می رود با راه اندازی دولت الكترونیك و پیگیری جدی تخلفات در شفاف سازی هرچه بیشتر امور اقدام شود.
كاظمی باباحیدری در ادامه به بخشی از عملكرد 2 ساله خود در مجلس شورای اسلامی اشاره كرد و افزود: پیگیری حقوق آب استان، افزایش تخت های بیمارستانی، تكمیل و بهره برداری از مراكز درمانی، راه اندازی اورژانس هوایی، تجهیز 44 خانه ورزشی روستایی، پیگیری طرح های جاده سازی و اخذ ردیف اعتباری برای راه اندازی فاضلاب سه شهر اردل، باباحیدر و سورشجان از جمله این اقدامات بوده است.
وی خاطرنشان كرد: انتظار می رود موسسات و شركت های بخش غیردولتی نیز در امور عمرانی و ایجاد زیرساخت های استان ورود پیدا كنند، زیرا در این خصوص حمایت و اقدامی از سوی این موسسات دیده نشده است.
كاظمی باباحیدری همچنین با گرامیداشت جایگاه خبرنگاران اظهار داشت: اصحاب رسانه ركن چهارم دموكراسی به شمار می روند و می توانند در ایجاد اتحاد، پیشبرد امور و رشد و توسعه كشور نقش بسزایی ایفا كنند.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست به مناسبت روز خبرنگار از تعدادی از خبرنگاران این استان تجلیل شد.
7363/6021