۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۲۷
کد خبر: 83009834
T T
۰ نفر
126 پروژه هفته دولت در زاهدان آماده افتتاح و كلنگ زنی است

زاهدان- ایرنا- سرپرست فرمانداری زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان گفت: 126 پروژه با اعتباری افزون بر 200 میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در شهرستان زاهدان افتتاح و كلنگ زنی می شود.

به گزارش ایرنا ابوذر مهدی نخعی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در فرمانداری زاهدان، اظهار داشت: نامگذاری هفته دولت اقدامی نمادین برای ارائه گزارش خدمات دولت به مردم و همچنین ارج نهادن به كارمندان است.
وی ادامه داد: در هفته دولت 98 پروژه در شهرستان زاهدان با اعتبار 43 میلیارد و 400 میلیون تومان افتتاح می شود كه از این تعداد 82 پروژه توسط دولت و 6 پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است.
سرپرست فرمانداری زاهدان تصریح كرد: از مجموع پروژه های قابل افتتاح 10 پروژه با اعتبار 4 میلیارد و 700 میلیون تومان مربوط به روستاهای این شهرستان است.
وی همچنین از كلنگ زنی 28 پروژه با اعتبار 110 میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و گفت: كلنگ زنی و آغاز عملیات ساخت كتابخانه، بیمارستان 500 تختخوابی و كشتارگاه صنعتی در زاهدان از جمله برنامه های این هفته در زاهدان است.
نخعی تصریح كرد: موقعیت و جغرافیای انسانی زاهدان به گونه ای است كه سبب شده تا این شهر كاركردهای ملی داشته باشد.
وی با بیان اینكه زاهدان لنگرگاه توسعه جنوب شرق كشور است، اظهار داشت: ظرفیت های این شهر بدون برنامه ریزی، مشاوره و نقد رسانه ها از قوه به فعل تبدیل نمی شود.
سرپرست فرمانداری زاهدان ادامه داد: وجود اقوام و مذاهب مختلف یكی از ظرفیت های شهر زاهدان است.
وی افزود: در این شهر با وجود تفاوت های شكلی در ظاهر شاهد وحدت و همدلی هستیم كه این ویژگی در ایران اسلامی مثال زدنی است.
نخعی از انتقاد و پیگیری رسانه ها استقبال كرد و گفت: به طور قطع مطالبه گری و درخواست نخبگان و رسانه ها در فعلیت بخشیدن به ظرفیت های این شهر موثر خواهد بود.
9908 **6081