۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۰۹
کد خبر: 83007339
T T
۰ نفر
سقوط بالگرد ائتلاف یك سرباز آمریكایی را در عراق كشت

بغداد - ایرنا - سقوط یك فروند بالگرد ائتلاف نظامی موسوم به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به سركردگی آمریكا، سبب كشته شدن دست كم یك سرباز آمریكا شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری المعلومه عراق دقایقی پیش به نقل از یك رسانه عربی از سقوط این بالگرد در خاك عراق خبر داد.
براساس این گزارش كه چند سرباز دیگر آمریكا نیز در این حادثه زخمی شدند.
در این به جزییات بیشتری اشاره نشده است.
این حادثه تنها یك روز پیش آن صورت می گیرد كه ائتلاف مذكور تاكید كرده بود نیروهای آمریكایی تا زمانی كه ضرورت اقتضا كند در عراق باقی می مانند.
مقامات آمریكایی پیشتر وعده داده بودند كه پس از پایان داعش نیروهای خود را از عراق خارج خواهند كرد.
آمریكایی ها كه از سال 2003 عراق را به بهانه دروغین داشتن سلاح های كشتار جمعی اشغال كردند در سال 2011 بدلیل شكست ها و ناكامی های مكرر، مجبور به ترك عراق شدند با این حال سه سال بعد به بهانه مبارزه با داعش و در راس یك ائتلاف خودخوانده بین المللی بار دیگر وارد این كشور شدند.
پس از اعلام پایان نظامی گروهك تروریستی داعش در عراق در اوایل آذرماه سالجاری، بسیاری از احزاب، شخصیت ها و رسانه های عراقی با اشاره به منتفی شدن بهانه حضور نظامیان خارجی تحت پوشش ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در كشورشان، بیش از پیش خواستار خروج این نظامیان كه عمدتا نیروهای آمریكایی هستند، شده اند.
با استمرار مطالبات برای خروج نظامیان خارجی (آمریكا) پارلمان ملی عراق نیز اسفندماه 96 در مصوبه ای از دولت خواست جدول زمانبندی برای خروج نیروهای نظامی خارجی از این كشور تعیین كند اما تاكنون خبری مبنی بر اقدام احتمالی دولت حیدرالعبادی نخست وزیر در این خصوص منتشر نشده است.
این درحالی است كه منابع محلی و اطلاعات میدانی حاكی از افزایش مداوم و گسترده نیروهای نظامی آمریكا در عراق طی ماههای اخیر است.
خاورم*4*380**