۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰
کد خبر: 83007293
T T
۰ نفر
تركیه حمله به سفارت آمریكا را اقدامی برای ایجاد تنش خواند

آنكارا- ایرنا- ابراهیم كالین سخنگوی ریاست جمهوری تركیه حمله مسلحانه صبح امروز به سفارت آمریكا در آنكارا را تلاش و اقدامی برای ایجاد تنش و هرج و مرج خواند.

به گزارش ایرنا، ساعت پنج صبح امروز دوشنبه در حمله مسلحانه به ساختمان سفارت آمریكا در شهر آنكارا پایتخت كشور تركیه، پنج گلوله شلیك شد كه سه گلوله به ساختمان نگهبانی و شیشه اتاق های سفارت اصابت كرد و در جریان آن كسی آسیب ندید.
سخنگوی ریاست جمهوری تركیه در رابطه با این حمله با تقبیح این اقدام، تركیه را یك كشور امن عنوان كرد و گفت: همه نمایندگان كشورهای خارجی در آنكارا در امنیت به سر می برند.
وی با محكوم كردن این اقدام افزود: این حادثه در دست بررسی است و در كوتاه ترین زمان جزئیات آن روشن و اعلام خواهد شد.
سفارت آمریكا در آنكارا نیز با انتشار اطلاعیه ای با تایید حمله مسلحانه به این مكان دیپلماتیك اعلام كرد 'در این حمله كسی آسیب جسمی ندیده و موضوع در دست بررسی است و از پلیس دیپلماتیك تركیه نیز به خاطر واكنش سریع در بررسی این موضوع تقدیر می كنیم.'
به گزارش ایرنا، ساعت پنج صبح امروز دوشنبه، عده ای مسلح به سفارت آمریكا در آنكارا پایتخت كشور تركیه حمله كردند.
در جریان این حمله كه از داخل یك دستگاه خودرو و از سمت بلوار آتاتورك انجام شد، تیرهای شلیك شده به باجه نگهبانی و شیشه اتاق های ساختمان سفارت اصابت كرد.
بنا به اعلام رسانه های تركیه، در جریان این حمله كسی آسیب ندیده و خسارتی نیز وارد نشده است.
رسانه های تركیه همچنین گزارش دادند كه پلاك خودرو مورد استفاده حمله كنندگان، شناسایی نشده و احتمالا پلاك آن مخدوش بوده و پلیس در حال پیگیری مظنونان و عاملان این حمله است.
هنوز هویت عامل و یا عاملان و علت این حمله نامشخص است.
سفارت آمریكا در آنكارا در مركز شهر واقع شده و هم اكنون توسط كاردار اداره می شود.
خاورم/1905