۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳
کد خبر: 83007240
T T
۰ نفر

90 درصد از مراتع كشور ممیزی شده است

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳
کد خبر: 83007240
90 درصد از مراتع كشور ممیزی شده است

شهركرد- ایرنا- مدیركل دفتر امور مرتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از ممیزی شدن بیش از 76 میلیون هكتار معادل 90 درصد از اراضی مرتعی كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، ترحم بهزاد روز دوشنبه در نشستی با مسئولان منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، وسعت مراتع كشور را 84.7 میلیون هكتار عنوان و اظهار داشت: مابقی اراضی باقی مانده نیز در صورت تامین اعتبار تا پایان برنامه ششم توسعه ممیزی می شود.
به گزارش ایرنا، ممیزی كردن به منظور شناسایی بهره برداران ذیحق در مراتع است.
بهزاد، ممیزی كردن مراتع را اقدامی ضروری در جهت صدور پروانه چرا برای بهره برداران و مجریان طرح های مرتعی عنوان كرد و افزود: برای این سطح از مراتع نیز 906هزار پروانه چرا صادر شده است.
وی با بیان تهیه طرح های مرتعداری برای 34 میلیون هكتار مراتع گفت: 32.5میلیون هكتار از این طرح ها تصویب و 20 میلیون هكتار از این رقم نیز واگذار شده است.
بهزاد ادامه داد: طرح های مرتعداری در 14 میلیون هكتار از مراتع اجرا شده و 6 میلیون هكتار نیز به اتمام رسیده است.
وی درباره وجود دام مازاد بر ظرفیت مراتع تصریح كرد: 916 هزار خانوار در حال بهره برداری از مراتع هستند، درحالی كه براساس مطالعات دانشگاه تهران در دهه 80 مراتع كشور تنها گنجایش 180 هزار بهره بردار را داشت.
بهزاد، همچنین با بیان وجود 83 میلیون واحد دامی متكی به مراتع اظهار داشت: این میزان نیز 2.2 برابر ظرفیت مراتع كشور است.
وی تاكید كرد: با تغییرمثبت رویكرد سازمان جنگل ها و مراتع برای در اولویت قرار دادن حفظ واحیای مراتع، امسال بیش از یكهزار میلیارد ریال برای اجرای عملیات بیولوژیكی در نظر گرفته و بیش از یكهزار و 100 میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی به استان ها پرداخت شده است.
8125/6021
۰ نفر