۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷
کد خبر: 83006847
T T
۰ نفر
رتبه دوازدهم سواركار ايراني در روز اول درساژ

جاكارتا- ايرنا- رقابت هاي درساژ بازيهاي آسيايي جاكارتا از صبح امروز (دوشنبه) آغاز شد و سهيلا سهي نماينده كشورمان در رتبه دوازدهم ايستاد.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، در اين مسابقه 27 اسب سوار حضور داشتند و سهي ورزشكار كشورمان، نخستين اسب سواري بود كه كار خود را در درساژ آغاز كرد. در پايان او موفق شد به امتياز 66.460 دست يابد و در جايگاه دوازدهم قرار گيرد.
در ادامه، ساير اسب سوارها به فاصله زماني 9 دقيقه از يكديگر، در درساژ شركت كردند. سه وقفه سي دقيقه اي كه در برنامه مسابقه گنجانده شده بود، سبب شد كه رقابت هاي مقدماتي تا ساعت 13:30 به درازا بكشد.
با پايان اين مرحله، اسب سوار 52 ساله كشورمان عنوان دوازدهم را كسب كرد.
لازم به ذكر است كه سهي فردا هم در رقابت درساژ انفرادي به ميدان مي رود و در صورتي كه در مجموع دو روز درساژ، وي در بين 15 ورزشكار نخست باشد، در فينال شركت خواهد كرد.
سواركاران ايراني پس از انقلاب تاكنون در چهار دوره بازي هاي آسيايي 1994 هيروشيما ژاپن، 1998 بانكوك، 2002بوسان كره جنوبي و 2006دوحه تنها در پرش با اسب حضور يافتند كه برترين عنوان كسب شده مقام سومي در هيروشيما بود.
اما اين بار سواركاران ايران براي نخستين بار در سه رشته پرش با اسب، درساژ و سه روزه به جاكارتا اعزام شده اند. پيش از اين نمايندگان ايران در هر چهار دوره با چهار سواركار اعزام شده بودند كه اين تعداد در جاكارتا به 6 ورزشكار افزايش يافت.
«سهي» سواركار پرآوازه ايراني مقيم اروپا با سابقه ۲۵ سال در رشته درساژ بازي هاي آسيايي 2018 شركت مي كند.
درساژ رشته‌اي كه در آن سواركار، اسب خود را به اجراي مجموعه‌حركات دقيق و هماهنگ با ترتيب و زمان‌بندي مشخصي وا مي‌دارد تا ميزان هماهنگي خود با اسب را نشان دهد. البته از اين رشته به عنوان مادر ورزش هاي سواركاري هم ياد مي شود.
مسابقات درساژ براي نخستين بار در سال ۱۹۱۲ در فهرست بازي‌هاي المپيك (استكهلم) قرار گرفت. البته اين نوع هنر در يونان باستان نيز رواج داشت و سواركاران براي نمايش اسب‌هاي خود و حركات نمايشي با يكديگر به رقابت مي‌پرداختند.
اين دوره از بازي ها به طور رسمي از 27 مرداد تا 11 شهريور ماه امسال در 40 رشته و ٦٧ ماده ورزشي و با حضور بيش از 11 هزار ورزشكار از 45 كشور آسيايي در جاكارتا و پالمبانگ در حال برگزاري است. ايران با 280 ورزشكار مرد و 98 ورزشكار زن در 42 ماده ورزشي در آوردگاه قاره كهن حضور دارد. كاروان ايران تاكنون با كسب ٢طلا،٢نقره و يك برنز در كشتي و تكواندو در جايگاه چهارم بازي ها ايستاده است.
ورزشي **9118**9250**1584