۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۱
کد خبر: 83005946
T T
۰ نفر

موزه هاي خصوصي نماد صيانت از فرهنگ ملل هستند

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۱
کد خبر: 83005946
موزه هاي خصوصي نماد صيانت از فرهنگ ملل هستند

تبريز - ايرنا - مديرعامل سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تبريز گفت: موزه هاي خصوصي، تبلور اراده شهروندان در پاسداري از داشته هاي فرهنگي است.

ميكائيل نظري امروز يكشنبه در ديدار با حسين ساجدي، مدير موزه صدا در تبريز، اظهار داشت: گنجينه هاي بي بديل هنري كه با تلاش هاي شما گردآوري شده است، بخشي از تاريخ فرهنگ و هنر اين ديار به شمار مي رود كه هويت تاريخي تبريز را به نمايش گذاشته است.
وي افزود: مايه مسرت است كه فردي چون شما، با تلاش و پشتكار مثال زدني و طي چند سال، ميراث گرانبهاي هنرمندان و اساتيد موسيقي را جمع آوري كرده و توانسته آنها را در قالب موزه اي به نمايش بگذارد.
حسين ساجدي نيز با بيان اينكه حفظ ميراث فرهنگي، وظيفه همه شهروندان است، اظهار داشت: خرسندم كه زمينه اي فراهم شد تا ارزشمندترين داشته هاي اساتيد اين مرز و بوم را گردآوري و براي مخاطبان و شهروندان ارايه كنم.
وي افزود: اين موزه بخشي از هويت فرهنگي و هنري موسيقي تبريز را به نمايش گذاشته است، هويتي كه به تدريج فراموش شده و بزرگان و مفاخرش از يادها رفتند.
ساجدي گفت: متاسفانه بخش عظيمي از موسيقي ايراني كه به هنرمندان موسيقي تبريز اختصاص داشت، دچار بي مهري و فراموشي شده و جايگزين هايي نامناسب به جاي آن ظهور كرده اند.
مدير موزه صدا در تبريز خاطرنشان كرد: در اين موزه تلاش خواهيم كرد ضمن نمايش آلات موسيقي و ميراث اساتيد بزرگ موسيقي تبريز، كارگاه هاي تخصصي با رويكرد موسيقي برگزار نماييم تا به سهم خود در معرفي موسيقي جامه عمل بپوشانيم.
به گزارش ايرنا، موزه صدا و موسيقي، نخستين موزه تخصصي است كه در سال 1397، تاسيس شد.
اين موزه در خيابان تربيت، كوچه كرباسي، خانه تاريخي اميرپرويز مستقر است.
6132/518