۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۵۲
کد خبر: 83005447
T T
۰ نفر

سخني با بزرگان حوزه قم

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۵۲
کد خبر: 83005447
سخني با بزرگان حوزه قم

تهران- ايرنا- همه حق دارند از دولت و شخص رئيس‌جمهور انتقاد كنند ولي منصفانه و در چارچوب‌هاي منطقي.

روزنامه جمهوري اسلامي در يادداشتي، آورده است: اينكه فقط چند روز بعد از هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامي به كساني كه خواستار كناره‌گيري رئيس‌جمهور شده بودند و تاكيد ايشان بر اينكه: «كساني كه مي‌گويند دولت بايد بركنار شود، در نقشه دشمن عمل كنند» يك جريان معلوم‌الحال، تجمعي در اعتراض به دولت در فيضيه قم برگزار مي‌كند و با برنامه ريزي هدفدار و تهيه تابلوهاي حاوي شعار ضد رئيس‌جمهور عده‌اي را به آن تجمع مي‌آورد تا عليه دولت و شخص رئيس‌جمهور تحريك شوند و ديگران را تحريك كنند، يك پديده عادي نيست.

همه حق دارند از دولت و شخص رئيس‌جمهور انتقاد كنند ولي منصفانه و در چارچوب‌هاي منطقي. تجمع فيضيه، نه تنها انتقاد منصفانه و منطقي نبود، بلكه تهديد رئيس جمهور، اعلام قتل آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و اهانت به حوزه علميه قم بود. اينها نشان مي‌دهند حوزه علميه و مدرسه فيضيه كه مركزيتي در حوزه دارد، به نظارت مستقيم حضرات مراجع نيازمند است. فيضيه و كل حوزه بايد مركز نقد سازنده و منصفانه و الگوي نقد و آزادانديشي براي جامعه باشد ولي متاسفانه واقعه تلخ روز پنجشنبه گذشته نشان داد چنين نيست.

بزرگان حوزه نبايد اجازه بدهند فيضيه جولانگاه يك جريان افراطي باشد كه به نام حوزه علميه قم خلاف تمام موازين اخلاقي و ضوابط، عمل مي‌كند. اين جماعت و جريان برنامه‌ريز پشت پرده آن، در ظاهر سنگ تبعيت از رهبري را به سينه مي‌زنند و ديگران را به اتهام عدم تبعيت از رهبري خارج از دين مي‌دانند ولي خودشان فقط چند روز بعد از هشدار صريح رهبري به جرياني كه خواستار كناره‌گيري رئيس‌جمهور شده، در نقشه همان جريان عمل مي‌كنند آنهم در مركز حوزه علميه قم!
آيا زمان جدي گرفتن اين قبيل حوادث انحرافي كه با اعتبار حوزه علميه بازي مي‌كند فرا نرسيده است؟!

*منبع:روزنامه جمهوري اسلامي،1397،5،28
**گروه اطلاع رساني**1893**9131
۰ نفر