۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۳
کد خبر: 83004881
T T
۰ نفر
فرماندار ديواندره: آزادگان نماد صبر و استقامت بودند

سنندج - ايرنا - فرماندار ديواندره گفت: ايثار و از خودگذشتگي آزادگان در زندان هاي رژيم بعثي ستودني بود تا اينك به نماد صبر و استقامت در جامعه اسلامي تبديل شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، جعفر توان روز يكشنبه در مراسم گراميداشت ورود آزادگان به ميهن اظهار داشت: آزادگان با تحمل رنج و اسارت، مظهر عزت، ايستادگي و مقاومت در دوران دفاع مقدس هستند.
وي افزود: آزادگان گنجينه هاي ارزشمند انقلاب هستند كه تحمل شان در برابر رنج و مشقت هاي دوران اسارت و مقاومت در برابر فشارهاي روحي و جسمي زندانبان بعثي، دنيا را شگفت زده كرد.
توان تاكيد كرد: ارزش هاي دوران دفاع مقدس بهترين الگو و شالوده براي برنامه هاي فرهنگي است كه بايد مورد توجه دستگاه هاي فرهنگي كشور قرار گيرد.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران ديواندره نيز گفت: روز 26 مرداد سال 1369، جلوه اي باشكوه از تاريخ استقامت، صبر و بازگشت غرور آفرين آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي است كه براي صيانت از دين و حراست از انقلاب و آرمان هاي اسلامي تا پاي جان ايستادگي كردند.
محمد صديق مرادي افزود: آزادگان عزيز با تحمل سخت‌ترين شرايط از باورهاي ديني و انقلابي خويش و وفاداري به انقلاب و آرمان هاي امام راحل دست بر نداشتند و امروز نيز در تلاش براي ايراني آباد و سرافراز از هيچ كوششي فروگذار نيستند.
به گزارش ايرنا، پس از هشت سال دفاع مقدس، 29 مرداد سال 1367 آتش بس بين ايران و عراق برقرار شد و سه سال پس از اين تاريخ در 26 مرداد سال 1369 اولين گروه از رزمندگان اسير ايران در خاك عراق از مرز خسروي با سرافرازي به ميهن اسلامي بازگشتند كه اين گروه متشكل از يك هزار رزمنده اسير بود.
استان كردستان 830 آزاده سرافراز تقديم نظام و انقلاب اسلامي ايران كرد و شهرستان ديواندره 44 نفر آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس دارد.
7353/9102