۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۰۱
کد خبر: 83003326
T T
۰ نفر
دفع غیراصولی فاضلاب شهری سلامت مردم هشترود را تهدید می كند

مراغه - ایرنا - فرماندار هشترود گفت: استفاده از فاضلاب شهری در آبیاری زمین ها و مزارع كشاورزی، محیط زیست و سلامت مردم را تهدید می كند.

به گزارش ایرنا، امین امینیان روز پنجشنبه در جلسه كارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی هشترود افزود: فاضلاب این شهر بدون تصفیه به رودخانه شهرچایی (آقبلاغ چایی) ریخته می شود و به دلیل استفاده آب این رودخانه در كشاورزی، سلامت مردم و محیط زیست با تهدید مواجه شده است.
وی گفت: متاسفانه قبل از ساخت تصفیه خانه، شبكه فاضلاب گسترش یافته و همین امر مشكلات عدیده ای را به وجود آورده است.
امینیان افزود: با اینكه هزینه دفع فاضلاب از شهروندان اخذ می شود اما مشخص نیست این هزینه ها در كجا هزینه می شود و كسی در این ارتباط پاسخگو نیست.
وی همچنین از ایجاد كانون های سلامت در محلات هشترود با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: این كانون ها در آگاهی بخشی به مردم در خصوص بیماری ها و پیشگیری از آنها نقش اساسی خواهند داشت.
فرماندار هشترود همچنین به مردم شهرستان اطمینان خاطر داد كه آب شرب شهرستان سالم و كاملا بهداشتی است و آرسینیك موجود در آن در حد مجاز است.
رییس آب و فاضلاب شهری هشترود نیز در این جلسه از رتبه اول این شهرستان در شمالغرب در عدم پرداخت آب بها خبر داد و گفت: مردم هشترود بیش از 12 میلیارد ریال از بابت آب بها بدهی دارند كه به ازای هر انشعاب یك میلیون و 300 هزار ریال می شود.
امیرحسین طالبی افزود: در هر دوره 120 میلیون ریال هزینه دفع فاضلاب بر روی قبوض از مردم اخذ می شود در مقابل 155 میلیون ریال برای حفاری، تركیدگی، بازسازی شبكه و خسارت های شخصی به شبكه هزینه می شود.
شهرستان هشترود با 57 هزار نفر جمعیت در 120 كیلومتری جنوب شرق تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7486