۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۰
کد خبر: 83003136
T T
۰ نفر
اراضي كشاورزي خوزنين به آبياري تحت فشار مجهز مي شوند

قزوين - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استانداري قزوين با اشاره به كاهش ميزان بارندگي ها و سفره هاي آب زيرزميني در سال هاي گذشته، گفت: كشاورزان منطقه بوئين زهرا، به خصوص روستاي خوزنين بايد مزارع كشاورزي خود را به سامانه هاي آبياري تحت فشار مجهز كنند.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا و به نقل از روابط عمومي استانداري قزوين، علي فرخزاد در بازديد از روستاي خوزنين از توابع بخش رامند شهرستان بوئين زهرا افزود: با توجه به تغييرات اقليمي صورت گرفته و براي عبور از بحران كم آبي، جهاد كشاورزي استفاده از سامانه هاي آبياري تحت فشار در اين منطقه را بايد اجرايي و آبفاي روستايي نيز در اسرع وقت نسبت به حفر و تجهيز يك حلقه چاه جديد در اين روستا اقدام به عمل آورد.
اين مسئول، استفاده از اين روش را تدبيري براي غلبه بر بحران آب دانست و اظهار داشت: اجراي آبياري تحت فشار در هر هكتار به طور متوسط چهار هزار و 400 متر مكعب صرفه جويي در مصرف آب را به همراه دارد.
به گفته وي، با توجه به اينكه درصد بالايي از منابع آبي در حوزه كشاورزي مصرف مي شود، اصلاح الگوي كشت و استفاده از سامانه هاي نوين آبياري علاوه بر افزايش محصولات كشاورزي، گامي موثر در مديريت مصرف آب نيز مي شود.
فرخزاد در پايان تاكيد كرد: براي تعيين و تكليف ساخت و ساز در دو طرف جاده اين روستا نيز مقرر شد تا بنياد مسكن نسبت به بازنگري طرح هادي روستا در اسرع وقت اقدام و عمليات آسفالت معابر آن نيز با استفاده از قير رايانه اي توسط اين نهاد به مورد اجرا گذاشته شود.
روستاي خوزنين از توابع بخش رامند در شهرستان بوئين زهرا در 55 كيلومتري جنوب استان قزوين واقع شده است.
8054