۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۴۷
کد خبر: 83001395
T T
۰ نفر
كشور در جنگ اقتصادي نيازمند جهاد است

بيرجند - ايرنا - قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي گفت: كشور در برابر جنگ اقتصادي نيازمند جهاد است و افرادي كه در اين جهاد حضور نمي يابند بدون شك از بي تقوايي آنهاست.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام غلامحسين نوفرستي عصر سه شنبه در يادواره شهداي خاكيان افلاكي در بيرجند افزود: شهدا با خدا معامله و مقابل استكبار جهاني با عزت و صلابت ايستادگي كردند لذا شهدا فقط در برابر مومنان خدا فروتني مي كردند.
وي گفت: امروز رزمندگان اسلام در فرامرزها مقابل ظلم و ستم ايستاده اند كه اگر نبودند امروز بايد در مرز استان هاي كشور با استكبار و ظالمان مي جنگيديم.
قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي ادامه داد: دشمن پس از سال ها هنوز دست از عناد برنداشته است و مي خواهد از لحاظ اقتصادي جمهوري اسلامي ايران را زمين گير كند غافل از اينكه اين ملت تاكنون 230 هزار شهيد را براي ايستادگي نظام اهدا كرده اند.
وي اظهار داشت: در يكي از ديدارهاي رهبر معظم انقلاب با فعالان فرهنگي كشورهاي اسلامي ايشان فرمودند اصلا نگران نباشيد زيرا اين نظام قطعا پيش مي رود و پيروز است.
حجت الاسلام نوفرستي گفت: قطعا در اين راه عده اي هم رفوزه خواهند شد كه از بي تقوايي آنهاست زيرا معظم له در بيانات اخيرشان هم در موضوع استكبار جهاني فرمودند هرگز دشمن توان جنگ در مقابل ما را ندارد و قطعا مذاكره معنايي ندارد كه بايد در مسير اين بيانات حركت كنيم.
وي اظهار داشت: مطمئنا خون شهدا اين نظام را بيمه كرده است و حكومت امام زمان (عج) در ادامه همين نظام خواهد بود.
مديركل پزشكي قانوني خراسان جنوبي هم گفت: بدون شك آرامش اجتماعي و پيشرفت نظام برگرفته از خون پاك شهيداني است كه جانانه در مقابل ظالمان ايستادند.
مصطفي جعفرزاده افزود: بزرگداشت راه شهدا و تعميم آن به نسل جوان نقش تاثيرگذاري در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت دارد و تلنگري براي الگوبرداري از رشادت و فداكاري اين خاكيان افلاكي خواهد بود.
وي اظهار داشت: با برگزاري يادواره شهدا بايد صبر و استقامت مادران و پدران شهدا در همه حوزه ها الگو قرار گيرد تا زمينه ساز رشد و شكوفايي در جامعه شود.
وي از تاليف كتاب چگونگي مراحل تفحص شهدا توسط اداره كل دامپزشكي خراسان جنوبي خبر داد و افزود: اميدواريم اين كتاب تا قبل از برگزاري كنگره 2 هزار شهيد خراسان جنوبي آماده شود.
يادواره شهداي خاكيان افلاكي به مناسبت كنگره 2 هزار شهيد خراسان جنوبي در اداره كل پزشكي قانوني استان برگزار و در اين يادواره از 19 خانواده شهيد تجليل شد.
3215*3028