۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۹
کد خبر: 83001266
T T
۰ نفر
هيات چيني آماده سرمايه گذاري در آذربايجان غربي است

اروميه- ايرنا- هيات چيني كه با بيش از 10 فعال اقتصادي، دانشگاهي و علمي در اروميه حضور دارد، براي سرمايه گذاري در بخش هاي بيمارستاني، پسماندهاي شهري، نيروگاه هاي خورشيدي و درياچه اروميه اعلام آمادگي كرده است و مذاكرات فشرده اي را براي همكاري در راستاي توسعه آذربايجان غربي انجام مي دهد.

به گزارش ايرنا، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي روز سه شنبه در نشست با اين سرمايه گذاران چيني در اروميه گفت: اين استان آمادگي دارد تا زمينه هاي سرمايه گذاري اين هيات را فراهم كند و مجوزهاي لازم را در سريع ترين زمان ممكن در اختيار آنان قرار دهد.
رضا حسيني با اشاره به تمايل هيات چيني براي سرمايه گذاري از طريق فاينانس و ضمانت نامه هاي بانكي معتبر افزود: طرح هاي لازم در حوزه هاي مدنظر اين هيات چيني به آنها پيشنهاد شده است و مذاكرات لازم نيز در اين خصوص به سرعت انجام مي شود.
وي با اشاره به اينكه آذربايجان غربي به عنوان دروازه اروپا براي ايران و كشورهاي شرق و جنوب شرق آسيا محسوب مي شود، اضافه كرد: تجارت بين الملل، گردشگري، كشاورزي، صنايع تبديلي، معدن و صنايع معدني از جمله مهمترين ظرفيت هاي اين استان براي سرمايه گذاري به شمار مي رود.
وي با اشاره به علاقه مندي مديران آذربايجان غربي براي توسعه صنايع High tech /فناوري برتر/ و قطعه سازي خودرو بيان كرد: بدوم شك گروه سرمايه گذاري حاضر مي تواند همكاري خوبي در راستاي توسعه اين استان داشته باشند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي از تسهيلات ويژه دولت براي سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي در اين استان خبر داد و گفت: 50 درصد معافيت مالياتي بيشتر از استان هاي عمقي كشور و تضمين بيمه اي سرمايه گذاري ها از جمله اين موارد است كه مي تواند در امنيت سرمايه گذاري هاي صورت گرفته بسيار موثر باشد.
حسيني، صنايع پتروشيمي را يكي ديگر از ظرفيت هاي آذربايجان غربي برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر يك واحد پتروشيمي فعال با ظرفيت 400 هزار تن در سال و يك واحد پتروشيمي آماده بهره برداري با ظرفيت 150 هزار تن در سال در استان وجود دارد و زمينه براي راه اندازي يك واحد پتروشيمي ديگر با ظرفيت 400 هزار تن در سال فراهم است.
وي تاكيد كرد: همه زيرساخت هاي توسعه سرمايه گذاري از جمله راه آهن، شهرك هاي صنعتي و نيروگاه ها در آذربايجان غربي فراهم است و مي توان با استفاده از پايانه هاي پنجگانه مرزي در استان، محصولات را با هدف صادراتي نيز در اين استان با كمترين هزينه حمل به اروپا توليد كرد.
به گزارش ايرنا در اين جلسه اعضاي هيات چيني بر گسترش زمينه هاي سرمايه گذاري در آذربايجان غربي تاكيد كردند و از تمايل خود براي سرمايه گذاري در حوزه مواد معدني درياچه اروميه خبر دادند.
اين گروه سرمايه گذاري در راستاي استفاده از فرصت هاي سرمايه گذاري آذربايجان غربي، امروز /سه شنبه/ در اروميه حضور دارد و مذاكراتي را انجام مي دهد.
2093/7129/3072