۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۱۹
کد خبر: 83001127
T T
۰ نفر
میزان صادرات پتروشیمی با وجود تحریم ها كاهش نمی یابد

تهران- ایرنا- معاون وزیر نفت گفت: با توجه به روابط خوب ایران با كشورهای جهان، مشكل و نگرانی بابت صادرات پتروشیمی نداریم و میزان صادرات محصولات پتروشیمی با وجود تحریم ها كاهش نخواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، رضا نوروززاده مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه نشست «تعامل و انطباق هوشمندانه صنعت پتروشیمی» در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود كه ارز صادراتی پتروشیمی ماهانه حدود یك میلیارد دلار باشد كه بخشی از آن برای خرید تجهیزات و كاتالیست ها و سایر نیازمندی های پتروشیمی ها اختصاص می یابد و بقیه برای تامین ارز مورد نیاز كشور عرضه می شود.
مدیر عامل شركت ملی صنایع پتروشیمی درباره نرخ خوراك پتروشیمی ها گفت: قیمت فعلی نرخ خوراك پتروشیمی ها 3800 تومان است اما نرخ ارزی كه پتروشیمی ها به بازار عرضه می كنند بر اساس وضعیت بازار ثانویه است؛ اینكه با این ارز چه اقدامی شود، بر اساس سیاست های بانك مركزی است.
وی درباره تحریم های جدید علیه پتروشیمی بیان داشت: بر اساس تجربه های گذشته، باید خود را برای رویارویی با تحریم ها آماده كنیم.
مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی اضافه كرد: باید روابط خارجی ایران با سایر كشورها گسترش یابد تا آمریكا نتواند علیه ایران اجماع جهانی ایجاد كند.
نوروززاده ادامه داد: همچنین باید از ظرفیت های منابع داخلی و انسانی خود به شكلی استفاده كنیم كه آسیب ها به كمترین میزان برسد.
وی افزود: در كشور توانمندی های زیادی وجود دارد و آمادگی كامل را داریم تا در مقابل فشارها، آسیبی نبینیم.
مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پارسال 12 میلیارد دلار صادرات پتروشیمی داشتیم و با توجه به روابطی كه با دنیا داریم، نگرانی از بابت صادرات امسال نداریم.

** بی توجهی به بخش تولید
به گزارش ایرنا، احمد مهدوی ابهری دبیر كل انجمن صنفی كارفرمایان صنعت پتروشیمی نیز در نشست «تعامل و انطباق هوشمندانه صنعت پتروشیمی» اظهار داشت: دیوانه ای به نام دونالد ترامپ آمده و بخشی از توافق برجام را تخریب كرده است.
وی افزود: ما همه می دانیم كه پیش از تصویب برجام، دنیا با اهرم قطعنامه سازمان ملل، علیه ما اقدام می كرد، اما امروز این گونه نیست.
دبیر كل انجمن صنفی كارفرمایان صنعت پتروشیمی یادآور شد: ما در برجام به دنیا ثابت كردیم كه اهل تعامل و گفت وگو هستیم.
مهدوی ابهری به ظرفیت های صنعت پتروشیمی اشاره كرد و ادامه داد: نرخ خوراك پتروشیمی ایران، اكنون جزو گران ترین ها در دنیاست.
وی آماده نبودن ظرفیت های بخش تولید در كشور را یادآور شد و بیان داشت: بخش تولید در كشور ما با مشكلات زیادی مواجه است و به آن به اندازه كافی اهمیت داده نمی شود.
دبیر كل انجمن صنفی كارفرمایان صنعت پتروشیمی اضافه كرد: نقدینگی زیادی وجود دارد اما به سمت تولید نمی رود زیرا بسترهای توسعه بخش تولید فراهم نیست.
جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس نیز در این نشست گفت: اكنون در كشور دچار پمپاژ ناامیدی هستیم و به دستاوردها و جنبه های مثبت پرداخته نمی شود.
وی افزود: صداوسیما و رسانه های ما سرشار از مسایل ناامید كننده است در حالی كه نیاز داریم تا نسل آینده، امیدوار باقی بماند.
ربیعی اضافه كرد: به عنوان مثال هفته گذشته خبری مبنی بر گم شدن 9 میلیارد دلار در كشور مطرح شد كه صحت نداشت و ناشی از برداشت اشتباه خبرنگار بود اما متاسفانه بازتاب گسترده ای داشت.
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس ادامه داد: صنعت پتروشیمی در تولید و صادرات كشور، پیشتاز است.
نشست «تعامل و انطباق هوشمندانه صنعت پتروشیمی» امروز (سه شنبه) با هدف تعامل اصحاب رسانه و مدیران صنعت پتروشیمی و معرفی دستاوردهای این صنعت در شركت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.
اقتصام**2022*2025
۰ نفر